BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vil du være med til at skabe fremtidens ungeindsats?
Vi søger en engageret afdelingsleder til jobcenteret, som vil tage ansvar for ungeområdet og fortsætte udviklingen af en bredtfavnende beskæftigelsesindsats målrettet unge. Der sker meget både nationalt og lokalt på ungeområdet – initiativer, som vi tror på, vil muliggøre en endnu bedre beskæftigelses- og ungeindsats. Som vores nye afdelingsleder bliver du dynamoen, der omsætter disse muligheder til fremtidens ungeindsats.
Du vil arbejde med at udvikle og sikre, at vores indsatser støtter de unge bedst muligt på deres vej til uddannelse og beskæftigelse - godt hjulpet på vej af en gruppe engagerede og dygtige medarbejdere og faglige koordinatorer. Din indsats vil være afgørende for at skabe en velfungerende og inkluderende ungeindsats, der hjælper flere unge videre ud i voksenlivet. Du har en solid forståelse for lovgivningen på ungeområdet og evner at omsætte visioner til praksis og skabe bæredygtige løsninger, der fokuserer på de unges behov og potentiale.
Afdelingen Unge og Uddannelse står midt i den udvikling og har opgaven med at hjælpe de unge til at lande på den rigtige hylde og samtidigt være med til at sikre fremtidens arbejdskræft til det lokale arbejdsmarked. Det er derfor et utroligt spændende og vedkommende felt, som er meget højt prioriteret på den politiske dagsorden. Der er masser af både mål og muligheder og som afdelingsleder bliver du sammen med to erfarne fagkoordinatorer spydspids for at skabe de gode resultater til gavn for vores borgere og erhvervsliv.
Du kommer ind i en ledergruppe på jobcenteret, som har det godt sammen og som prioriterer ledelsesudvikling. Vi har besluttet en fælles platform for udviklingen af arbejdspladsen med konceptet Fremtidens Arbejdsplads, hvor vi hver dag arbejder med at skabe en attraktiv og fleksibel arbejdsplads for medarbejdere og ledere. Helt generelt har Kalundborg Kommune en solid økonomi, og det gør sig også gældende for jobcenteret. Det giver os en bevægefrihed og mulighedsrum, som gør at vi kan fokusere på at drive et jobcenter i der følger med udviklingen i lokalsamfund og i forhold til nationale tendenser.
Om afdelingen
Afdeling Unge- og Uddannelse består af knap 30 medarbejdere og dækker over indsats for unge der er færdige med grundskolen og til og med deres 29. år. Medarbejderne spænder over bl.a. rådgivere, jobformidlere, KUI-konsulenter, uddannelsesvejleder og en enkelt mentor for den 3-årige HF. Der er derfor tale om medarbejdere med en bred vifte af faglige profiler og fagfelter.
Der er herudover 2 faglige koordinatorer, hvor af den ene også er KUI koordinator, som understøtter medarbejderne fagligt i forhold til opgaveløsningen.
Din profil
Du er en dygtig leder, der prioriterer ledelseshåndværket. Længden på dit CV er ikke det vigtigste, men du skal – uanset hvor du er i dit karriereforløb – have lysten til ledelse og evnen til at skabe følgeskab.
Du kommer formodentlig med faglige erfaringer fra unge- og/eller arbejdsmarkedsområdet. Der kan være forskellige måder, du har erhvervet dig den erfaring på, men den er der på et niveau, hvor du har relativt let ved at indgå i de faglige drøftelser og vurderinger på ungeområdet.
Du er god til at kommunikere og kan forklare også de vanskelige beslutninger til organisationen. Herudover formår du at skabe tillid omkring dig og bidrager generelt med humør og arbejdsglæde.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker ifølge de overenskomstmæssige vilkår, hvor løn aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere
Yderligere oplysninger kan fås hos arbejdsmarkedschef Lasse Bjerregaard, tlf. 9116 8735. Send gerne en SMS for at aftale et telefonmøde.
Ansøgning
Ansøgning, CV samt andre relevante dokumenter sendes via ansøgningslinket i dette stillingsopslag.
Der er ansøgningsfrist den 12. august 2024.
1. samtale afholdes den 16. august 2024 og en evt. 2. samtale afholdes den 21. august 2024. Der vil blive foretaget test mellem samtalerne.
Ansøgeren forventes at tiltræde hurtigst muligt og senest 1. oktober 2024.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089117