BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Det Sociale Voksenområde Center 1 er i store forandringsprocesser både på det fagfaglige opkvalificerende felt i medarbejderstaben, men også udviklende på de innovative og samskabende processer ift. udvikling af eksisterende og nye tilbud til borgerne.
Lidt om bostedet Trekløveret og Center 1
Bostedet Trekløveret er ét blandt flere af det sociale voksenområdes bosteder. På Trekløveret er der 22 boliger til borgere med varige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser, og stedet er med sin mindre størrelse karakteriseret ved en høj grad af nærhed.
Det sociale Voksenområde Center 1 består af en bred vifte af tilbud beliggende i Kalundborg Kommune:
- Bostedet Præstehaven beliggende i Raklev, Bostedet Trekløveret beliggende i Kalundborg, Bostedet Klostermosen beliggende i Kalundborg og Sofievej beliggende i Høng. Alle bosteder er godkendte §108 tilbud med enkelte §107 pladser.
- Samværs- og aktivitetstilbud §104 beliggende i Raklev, Kalundborg, Tømmerup og Høng.
- Beskyttet beskæftigelse §103 beliggende i Kalundborg.
Der er tilknyttet 1 centerchef, 6 afdelingsledere, 1 sundhedsfaglig udviklingskonsulent, et administrativt team og ca. 370 medarbejdere til centeret. Du bliver afdelingsleder i et center, hvor der er en forventning om, at du er medvirkende til at udvikle, afprøve og samskabe både med medarbejderne, lederkollegaer, pårørende, borgerne, civilsamfund, erhvervsliv m.fl. Der vil være behov for, at du som leder skal kunne arbejde på tværs af organisationen, når projekter eller opgaver skal undersøges, udvikles eller eksekveres. Ligeledes forventes at du som afdelingsleder tager aktivt ansvar for, sammen med den samlede ledelsesgruppe, at de organisatoriske projekter på tværs af centeret opnår de mest optimale processer for eksekvering og implementering.
Din profil
Du har værdierne ordentlighed, empati, åbenhed, nysgerrighed og respekt med som en naturlig del af din personlige ledelsesstil. Du har modet til at gå nye veje og involvere medarbejdere og borgere i de samskabende processer. Du påtager dig gerne dit lederskab og løfter ansvaret for at komme i mål med organisationens samlede opgaver og enhedens opgaver.
Du skal være afdelingsleder hos os, fordi du brænder for at gøre en forskel, har et godt overblik administrativt/driftsmæssigt, gruppedynamisk indblik og nærvær ift. medarbejderne og borgerne. Du kan lede medarbejderne både i fællesskaber og på individniveau, og er nysgerrig på, samt har viden om det specialiserede voksensocialområde. Ligesom du konstant er opmærksom på og har vidvinkel på organisationens behov for ledelsesmæssige prioriteringer ift. etablering udviklende processer.
Ovenstående kræver et særligt ledelsesmæssigt fokus. Afsættet for dette er, at der er det nødvendige ledelsesmæssige fokus på den daglige drift, en stærk økonomistyring og tydelig personaleledelse, herunder den løbede kompetenceudvikling af medarbejderne - alt sammen for at sikre, at borgerne får de bedste betingelser for et godt liv med høj grad af livskvalitet.
De allervigtigste kompetencer og erfaringer vil være:
- At du har en åben, tillidsvækkende, nærværende og anerkendende tilgang.
- At du er en dygtig leder, der er god til at lede ned såvel som op men også til siden i en flad struktur, ligesom du naturligt kan skabe følgeskab. Der er behov for en vis ledelseserfaring, men under alle omstændigheder et stort ledelsesmæssigt talent og betydelig faglig gennemslagskraft.
- At du er reflekterende på din egen lederrolle og evner at bevæge dig mellem flere ledelsesstile, ligesom du er åben og lydhør for sparring både af kollegaer og naturligvis af din chef.
- At ordentlighed er vigtig for dig som leder, samt at dine lederkollegaer og medarbejdere kan spejle sig i dine værdier.
- At du er grundlæggende velstruktureret, er god til at skabe overblik og evner at prioritere i opgaverne i en travl hverdag ved hjælp af et fint analytisk niveau
- At du er veluddannet - og du har eller er klar til at tage en relevant ledelsesmæssig efteruddannelse.
Derfor skal du vælge os
- Ønsker at arbejde målrettet med ledelsesfaget - du har modet og engagementet hertil.
- Gode muligheder for efter/videre uddannelse - du er videbegærlig og har ønsket om at blive dygtigere til dit fag.
- En organisation i forandring ift. Udvikling, ledelse af drift, innovation og samskabt styring - du tør tænke nye tanker og har modet til at afprøve dem.
- Stærkt ledelsesgrundlag - du ønsker at arbejde målrettet og bevidst med dette, og kan bevæge dig i alle facetter af ledelsesopgaven.
Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst på området.
Hvis du vil vide mere
Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Henvendelse kan rettes til: Centerchef, Center 1, Rie Christensen, tlf. 24896501
Ansøgning
Ansøgning fremsendes via ansøgningslinket i dette opslag senest 11. juni 2024.
Den 12. juni 2024 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.
1. samtalerunde afholdes den 14. juni 2024 i tidsrummet kl. 9.00 - 14.00.
Kompetenceprofilen for de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, afvikles i uge 25/26. Tilbagemeldingen tager ca. 1,5 time.
Eventuel 2. samtalerunde afholdes den 26. juni 2024 i tidsrummet kl. 9.00 - 14.00.
Stillingen ønskes besat 1. august 2024 eller snarest muligt herefter.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061758