Bli en del av beredskabets nervecenter som vagtcentralassistent hos Vestsjællands Brandvæsen

dato

Kan du holde hovedet koldt, når alarmen går? Drømmer du om et job, hvor du er helt tæt på beredskabet – og hvor din indsats gør en reel forskel for samfundet? Så er det måske dig, vi søger som vores nye vagtcentralassistent.

Hos Vestsjællands Brandvæsen spiller vores vagtcentral en nøglerolle i at sikre tryghed og sikkerhed for borgere og virksomheder. Her arbejder du midt i beredskabets nervecenter, hvor ingen dage er ens.

Om Jobbet

Som vagtcentralassistent bliver du den, der holder overblikket, når presset stiger. Din vigtigste opgave er at modtage brand og 112-alarmer – og sørge for, at de rigtige folk og køretøjer bliver sendt hurtigt af sted. Når alarmen går, er de første 5-7 minutter ofte intense – det er her, du skal prioritere, disponere og skabe overblik.

Udover de akutte hændelser løser du mange andre opgaver, såsom:

  • Operativ støtte til indsatsleder/chefvagt under indsats
  • Telefonvagt for forsyningsselskaber og kommuner (fx autohjælp, faldpatienter, vintertjeneste mv.)
  • Håndtering af tyverialarmer i kommunale bygninger
  • Administrative opgaver som ODIN-rapporter, lønindberetning og registrering af vagtordninger
  • Programmering og vedligehold af nødkald for kommunerne
  • Jobbet er meget alsidigt og kombinerer akut travlhed, administration og service – du bliver lidt af en blæksprutte.
Dine vagter

Du arbejder i et fast rul med 12-timers vagter: dagvagt 7-19 én dag, nattevagt 19-7 næste dag – efterfulgt af tre fridage. Det giver lange vagter, men også længere sammenhængende fri. Dine vagter ligger også i weekender og på helligdage. Du skal være tryg ved at arbejde alene på vagten, især om natten, selvom der altid er kollegaer på telefonen, som du kan sparre med.

Det skal du være indstillet på at arbejdet kan være stille i længere perioder – men kan pludselig eksplodere i aktivitet. Det kræver, at du kan skifte gear hurtigt og holde hovedet koldt under pres. Natarbejde er en fast del af jobbet og kan være en udfordring, hvis du ikke trives med skæve arbejdstider.

Om dig Vi forestiller os, at du:
  • Er robust og bevarer roen – selv når tempoet stiger
  • Trives med at arbejde selvstændigt og alene
  • Har stærke kommunikationsevner og en venlig telefon- og radiostemme
  • Er logisk tænkende, struktureret og kan jonglere flere opgaver på én gang
  • Gerne har erfaring fra beredskabet eller kender til, hvordan udrykninger fungerer i praksis – men det er ikke et krav
  • Er fortrolig med IT og ikke bange for nye systemer (vi bruger systemer såsom IBS, IHM, BrandGIS, Vinterman, Assign, Office mv.)
Derfor skal du vælge os
  • Du bliver en del af et meningsfuldt arbejde, hvor du gør en forskel
  • Du kommer helt tæt på brand- og redningsindsatser
  • Du får en arbejdsplads med god humor, uformel omgangstone og stærkt kollegaskab
  • Du får spændende arbejdsdage.
Løn- og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation

Ansøgning

Ansøgning, CV samt andre relevante dokumenter sendes via ansøgningslinket i dette stillingsopslag senest d. 11. august 2025 kl. 08.00.

Du skal forvente at der bliver foretaget en personlighedstest i forbindelse med samtalerne

Vi afholder samtaler i slutningen af uge 34.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Stillingen er på fuldtid.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

Vagtcentralkoordinator Rasmus Hansen: 21 25 94 96, Martin Hald: 28 57 64 86 eller myndighedschef Jan Bruun: 21 57 96 46.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om Vestsjællands Brandvæsen

Vestsjællands Brandvæsen er et §60 selskab, ejet af Holbæk, Kalundborg og Odsherred kommuner
Vi betjener vores borgere, virksomheder og ejerkommuner fra 11 brandstationer, 3 ø beredskaber og 3 frivilligenheder og årligt alarmeres vi via vores døgnbemandede vagtcentral til ca. 1200 akutte opgaver.

Vestsjællands Brandvæsen ønsker en mangfoldig sammensætning af medarbejdere og opfordrer derfor alle uanset køn og etnisk baggrund til at søge. Det bemærkes, at Vestsjællands Brandvæsen kræver straffe- & børneattest.

Om Kalundborg Kommune

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a323d86e-cce2-40b2-8115-2259e59ac605

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet