Bliv afdelingsleder på bosted i Kalundborg og led forandring med empati og respekt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdelingsleder med passion for forandringsledelse, innovation & sikker drift til bostedet Præstehaven i Kalundborg Det sociale voksenområde, center 1 i Kalundborg Kommune

Du har værdierne empati, åbenhed, nysgerrighed og respekt med som en naturlig del af din personlige ledelsesstil. Du har modet til at skabe den nødvendige forandring, gå nye veje og involvere medarbejdere og borgere i processerne. Du påtager dig gerne dit lederskab på en tydelig, klar og nærværende facon, sådan at du dagligt udfører ledelse tæt på medarbejdere og dermed baner vejen for etablering af den forandringsproces som skal etableres. Du er bevidst og strategisk i dit lederskab og løfter ansvaret for at komme i mål med organisationens og enhedens opgaver. Du evner at række ud efter dine ledelseskollegaer, når der er behov for det, ligesom du er åben for at modtage og give feedback.

Lidt om bostedet Præstehaven.

Bostedet Præstehaven er et blandt flere af det sociale voksenområdes bosteder. På Præstehaven er der 42 boliger til borgere med varige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. Alle borgerne modtager §85 støtte i deres hverdag.

Det sociale voksenområde, center 1 består af en bred vifte af tilbud beliggende i Kalundborg Kommune:

  • Bostedet Præstehaven beliggende i Raklev, Bostedet Trekløveret beliggende i Kalundborg by, Bostedet Klostermosen beliggende i Kalundborg by og Sofievej beliggende i Høng. Alle bosteder er godkendte §108 tilbud, med enkelte §107 pladser.
  • Samværs – og aktivitetstilbud §104 beliggende i Raklev, i Kalundborg by, i Tømmerup og i Høng.
  • Beskyttet beskæftigelse §103 beliggende i Kalundborg by.
  • Der er tilknyttet 1 centerchef, 6 afdelingsledere og ca. 370 medarbejdere til centeret.

Den aktuelle afdelingslederstilling er som leder af Præstehaven, hvor du sammen med en afdelingslederkollega skal løse den samlede ledelsesopgave på matriklen. Du bliver afdelingsleder i et center, hvor der er rig mulighed for at udvikle, afprøve og samskabe både med medarbejderne, lederkollegaer, pårørende og med borgerne mfl. Der vil være behov for at skulle arbejde som leder på tværs af organisationen, når projekter eller opgaver skal undersøges, udvikles eller eksekveres.

Ligesom det er naturligt som deltager i lederteamet, at der arbejdes sammen med og for afdelingslederkollegaer.

Du skal være afdelingsleder hos os, fordi du brænder for at gøre en forskel, kan etablere en udviklingskultur, har et godt overblik – administrativt/driftsmæssigt, gruppedynamisk indblik ifht. medarbejderne og nærvær ifht. borgerne. Du kan lede medarbejderne både i fællesskaber og på individ niveau, og er nysgerrig på og har viden om det specialiserede voksensocialområde.

Ovenstående kræver et særligt ledelsesmæssigt fokus, der tager afsæt i et stærkt og nødvendigt blik på den daglige drift, en stærk økonomistyring og tydelig personaleledelse, herunder den løbede kompetenceudvikling af medarbejderne. Alt sammen for at sikre, at borgerne får de bedste betingelser for et godt liv med høj grad af livskvalitet.

Din profil

De allervigtigste kompetencer og erfaringer vil være:

  • At du har en åben, tillidsvækkende, nærværende og anerkendende tilgang.
  • At du er en dygtig leder, der er god til at lede såvel ned som op, men også til siden i en flad struktur, ligesom du naturligt kan skabe følgeskab. Der er behov for en vis ledelseserfaring, men under alle omstændigheder et stort ledelsesmæssigt talent, og betydelig faglig gennemslagskraft.
  • At du har erfaring med driftsopgaver, der relaterer sig til arbejdet inden for det sociale døgnområde.
  • At ordentlighed er vigtigt for dig som leder, og dine lederkollegaer og medarbejdere kan spejle sig i dine værdier.
  • At du åbent og ærligt kommunikerer om de udfordringer, du er optaget af og har modet til at udvise usikkerhed eller sårbarhed, så den fornødne hjælp og støtte kan etableres omkring dig.
  • At du er grundlæggende velstruktureret. Er god til at skabe overblik og evner at prioritere i opgaverne i en travl hverdag ved hjælp af et fint analytisk niveau.
  • At du er veluddannet – og du har eller ønsker at tage en relevant ledelsesmæssig efteruddannelse.
  • At du er en passioneret forandringsleder, der kan være vedholdende – på den gode måde – ift. forandringer og at du står godt og solidt på benene, også i modvind.
  • At du kan være handlekraftig, synlig og tydelig og samtidig være lyttende og anerkendende.
  • At du kan prioritere den faglige sparring med medarbejderne og tage aktivt del i udviklingen af arbejdet omkring borgerne.
  • At du er kreativt tænkende, har humor og kan lede med et glimt i øjet.

Derfor skal du vælge os

Det Sociale Voksenområde, center 1 er en organisation i rivende udvikling.

Vi arbejder fremadskuende og målrettet for en "modernisering" af vores drift, optimering og spændende tiltag på både døgnområdet og på dagbeskæftigelsen og har netop i 2024 etableret et stor uddannelsesprojekt i samskabelse med en bred funderet projektgruppe på tværs af organisationer.

Vi arbejder IKKE med udgangspunkt i devisen "om vi kan", men med udgangspunkt i ""hvordan kan vi".

Løn og ansættelsesvilkår

Efter gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere

Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Henvendelse kan rettes til Centerchef, Center 1 Rie Christensen, telefon 24896501.

Ansøgning

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter uploades senest den 3. november 2024, via ansøgningslinket i dette stillingsopslag.

Den 5. november 2024 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.

1. samtalerunde afvikles den 11. november 2024 i tidsrummet kl. 8.30-15.00.

Kompetence profilen for de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, afvikles i uge 46. Tilbagemeldingen tager ca. 1,5 time.

2. samtalerunde afvikles den 19. november 2024 kl. 8.30 – 12.00.

Ansøgeren forventes at tiltræde den 1. januar 2025.

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer.  Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.

Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7cb84066)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kalundborg Kommune - bostedet Præstehaven, Holbækvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131409

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet