Om jobbet
Er du passioneret omkring brandsikkerhed og ønsker du at bidrage aktivt?
Bliv vores nye kollega i Myndighed og Forebyggelse med arbejdssted på Holbæk Brandstation.
Du vil blive kollega i en afdeling, som spænder vidt i opgaver lige fra brandteknisk myndighedsarbejde – herunder sagsbehandling, brandsyn, taktisk forebyggelse – til beredskabsplanlægning, risikobaseret dimensionering og brandforebyggende arbejde generelt.
Myndighed & Forebyggelsesområdet klæder samfundet på til ”selvhjælp” og robusthed ved at styrke lokalområdernes parathed og underbygge evnen til at fortsætte driften, når alvorlige hændelser rammer. Vestsjælland Brandvæsens hovedkontor er placeret i Kalundborg.
Vi er en ung organisation i udvikling, derfor er der nu behov for en kollega mere i Myndighed og Forebyggelse. Der vil være mulighed for daglig sparring med dine kollegaer i afdelingen. Du vil også have mulighed for at sætte dit præg på, hvordan organisationen og afdelingen kan udvikles fremover.
Arbejdet i Myndighed & Forebyggelse er også præget af udviklingen i samfundet, hvor den grønne omstilling, samfundskriser og øget nationalt fokus på beredskab påvirker afdelingens opgaver.
Dine ansvarsområder omfatter bl.a.
- Brandsyn, herunder samarbejde med kommunernes byggesagsafdelinger
- Forebyggende og tryghedsskabende projekter
- Bidrage til sammenhæng mellem det forbyggende og det operative område
Vestsjællands Brandvæsen er et §60 selskab, ejet af Holbæk, Kalundborg og Odsherred kommuner. Vi betjener samlet set 152.000 indbyggere og det gør vi med 30 fuldtidsansatte, 190 deltidsansatte og 65 frivillige. Vi betjener vores borgere, virksomheder og ejerkommuner fra vores tre afdelinger: Operativ afdeling, Myndighed & Forebyggelse og Økonomi & Administration
Din profil
- Du har stor interesse for at arbejde med brandforebyggelse
- Du er nysgerrig på at udvikle dig og omstille dig med den konstante udvikling på lovgivningsområdet
- Du kan formidle tekniske og til tider komplekse budskaber på en forståelig måde, både mundtligt og skriftligt
- Du har erfaring med IT, herunder gerne erfaring med elektronisk sagsregistrering og journalisering
- Du er en ansvarsbevidst og loyal kollega, der bidrager til et positivt arbejdsmiljø i afdelingen, og du kan bidrage til et godt samarbejde med ejerkommunerne, borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere
- Vi ser gerne, at du har erfaring med brandteknisk sagsbehandling fra et brandvæsen, en bygningsmyndighed eller en privat virksomhed
- Vi forventer du har bestået Beredskabsstyrelsens kursus Holdleder og gerne Beredskabsstyrelsens kursus Brandtekniske Grunduddannelsen (BGU). Ellers skal du være villig til at gennemføre kurset.
Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder
- Et spændende, varieret og udadvendt job med gode udviklingsmuligheder og selvstændigt ansvar
- Gode sparringspartnere i dine fagligt dygtige kollegaer, i et venligt, imødekommende og udviklingsorienteret miljø
- Mulighed for at deltage i det operative beredskab, og for den rette kandidat på indsatslederniveau
Løn og ansættelsesvilkår
- Der er tale om en fuldtidsstilling
- Aflønning sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn
- Der er aftalt flekstidsordning, hvor der er stor grad af frihed, til at du selv planlægger din arbejdstid.
Hvis du vil vide mere
Hvis du ønsker at vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte beredskabsinspektør og tillidsperson Kristina Sahlholdt tlf.: 21646345 eller områdeleder Jan Bruun tlf.: 21579646
Ansøgning
Motiveret ansøgning med oplysninger om uddannelse og tidligere beskæftigelse samt straffeattest sendes via digitalt link nederst i dette stillingsopslag, så vi har den senest den 15. december 2024
Der afholdes ansættelsessamtaler løbende
Ansættelse d. 1. februar eller snarest
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6152329