Bliv en del af vores dedikerede team på botilbud i Kalundborg og gør en forskel for voksne beboere med særlige behov

dato

Om jobbet

Har du humor og let til sang - så grib chancen:

Kom og vær med i Hus 3 på Hyldens Kvarter. Vi har fantastiske fysiske rammer, høj faglighed og alle bidrager til at Hyldens Kvarter er et fantastisk sted at bo og arbejde.

Det sociale Voksenområde Center 2 i Kalundborg kommune åbnede i 2021 et nyt botilbud med 42 lejligheder fordelt i 4 huse og med et stort fælleshus.

Hyldens Kvarter ligger i udkanten af Høng med udsigt til marker og stisystem til Høng Centeret.

I Hyldens Kvarter er der 32 lejligheder efter ABL §105/SEL §83/85, 10 lejligheder efter SEL§ 107, samt 2 akut pladser.

Lejlighederne er fordelt i 4 huse, Hus 1, 3, 7, 9.

Hus 3;

Personalet siger om sig selv:

”Vi er en personalegruppe med stor åbenhed, vi er omstillingsparate og bruger hinandens kompetencer. Vi har meget humor, stor rummelighed og fleksibilitet.

Vi tænker kreativt som team og sammen med beboerne i hus 3.

Vi er en stabil personalegruppe som vægter arbejdsmiljø og anerkende tilgang til hinanden højt. Vi oplever, på Hyldens Kvarter, god mulighed for personlig og faglig udvikling. Vi drømmer om en ny kollega der vil fortsætte den spændende rejse sammen med os.”

Personalet i Hus 3 håber at få en ny kollega som besidder en høj grad af faglighed og sætter den i spil gennem samarbejde og kollegial sparring. En kollega som er nysgerrig, nærværende, engageret og bidrager til et arbejdsfællesskab der er kendetegnet ved at være et ”vi” og ikke et ”jeg”.

Beboerne i hus 3 er voksne/ældre beboere (mellem 50-90 år) – en del af dem har levet et langt liv med psykisk lidelse og nogle har/har haft et langvarigt alkoholforbrug – begge dele har sat sine spor på beboernes funktionsniveau og en del af beboere har brug for omfattende guidning/praktisk støtte til bl.a. egenomsorg og praktiske gøremål.

I det beboerne har egen lejekontrakt, er det muligt at bo på Hyldens Kvarter til livet rinder ud – dette betyder naturligvis at nogen får behov for tiltagende støtte og hjælp over tid.

Beboerne siger om Hus 3:

”Vi er et hus, hvor vi føler os lidt som en familie. Vi har tæt kontakt til hinanden og altid stor omsorg for hinanden.

Vi deltager i ugentlige maddage, det er hyggeligt og der er stor tilslutning og positiv stemning. Huset er også et sted med fokus på aktiviteter, både i og udenfor huset. Vi holder af kreative aktiviteter, sang og musik. Der altid plads til en dårlig vittighed.

Vi har plads til at være os selv med vores forskellige problemer og samtidig er der trygt i fællesskabet.”

Beboere og personale i hus 3 drømmer om, at få en ny kollega hvor fagligheden er i højsædet, hvor humor er til stede og hvor man har evnen til at rumme alle beboers forskelligheder og behov. De ser gerne, at du som deres nye kollega har erfaring indenfor både psykiatri og omsorg.

I hus 3 kan du forvente at møde personale med smil på læben og nogle rigtig hyggelige beboere, som alle vil tage mod dig med glæde.

På Hyldens Kvarter er der stort fokus på faglighed samt tværfagligt samarbejde og godt arbejdsmiljø. Personalegruppen er en relativt ny-sammensat gruppe der spænder bredt både alders- og erfaringsmæssigt.

Det Sociale voksenområde, Center 2 har indgået samarbejde med Absalon om et længerevarende kompetenceudviklingsforløb for alle medarbejdere på Hyldens Kvarter – med mulighed for diplomniveau.

Din profil

  • Er uddannet SSA, pædagog, ergo- eller fysioterapeut eller tilsvarende.
  • Evner at arbejde ud fra en recovery-orienteret rehabiliterende tilgang.
  • Har lyst til at arbejde med borgere som har både psykiske og somatiske udfordringer, herunder noget personlig pleje.
  • Er anerkendende i arbejdet med borgerne og dine kollegaer
  • Kan reflektere over egen praksis og evner at tillære nye metoder
  • Kan arbejde inkluderende og understøtte beboernes muligheder for deltagelse i sociale fællesskaber
  • Er nærværende og autentisk i samværet med andre
  • kan dokumentere systematisk med udgangspunkt i beboerens mål.
  • Kan bevare roen og overblikket
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø
  • Kan arbejde i skiftende vagter dag/aften og hver anden weekend
  • Gerne har kørekort
  • Er indstillet på kompetenceudvikling 

Derfor skal du vælge os

Hyldens Kvarter er organiseret med en sundhedsfaglig leder, som er en erfaren specialsygeplejerske i psykiatri, uddannet i konflikthåndtering og som har høj fokus på sikkerhed samt en socialfaglig leder med pædagogisk baggrund, mange års erfaring fra socialpsykiatrien og stor viden om aktuelle metoder/tilgange.

Derudover er der tilknyttet en faglig koordinator i hvert hus samt en koordinerende socialrådgiver og en deeskaleringsvejleder som arbejder på tværs af de 4 huse.  

Denne organisering understøtter brobygningen mellem professionerne og vi tror på, at et stærkt samarbejde og anerkendelse af både de sundhedsfaglige og socialfaglige perspektiver er afgørende i målet om at skabe de bedste rammer for borgerne og en god kultur for både borgere og personale. 

Vi arbejder ud fra fælles kerneopgave:

”Vi bidrager til, at borgerne oplever, at deres håb, drømme og mål virkeliggøres, at de trives og mestrer livet, og at de har mulighed for at opleve sig inkluderet i meningsfulde fællesskaber.”

Målgruppen kræver, at vi er i stand til at justere retning, evner at tage hurtige beslutninger og vi har overskud til akutopståede problemer, dilemmaer eller situationer.

Vi har stor fokus på sikkerhed for både borgere og personale.

Vi arbejder målrettet med konfliktforebyggelse på flere niveauer. 

Vi har en voldsforebyggelsespolitik og arbejder med tryghedsplaner, ligesom det er vigtigt for os at være ligeværdige samarbejdspartnere med borgerne, hvor vi i fællesskab arbejder sammen om at identificere de områder der enten fremmer eller hindrer samarbejde.

Vi arbejder i en altid anerkende omgangstone, både borgere og personaler behandles respektfuldt.

Vi bærer overfaldsalarmer og der er løbende undervisning i viden om risikovurdering, borgerperspektiver og deeskalerende tilgang og teknikker samt undvigelse af overfald.

Arbejdsmiljømæssigt arbejder vi for at være et miljø med en rummelig konfliktkultur. Fundamentet for dette er anerkendelse, samarbejde, kommunikation og konfliktløsning. Disse ting er samtidig grundstenene for at skabe bedst muligt læringsmiljø således at kompetenceudviklingen får de bedste vilkår både på kort og på lang sigt.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Ansættelse 1.1.25 eller snarest derefter.

Hvis du vil vide mere

ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

  • Sundhedsfaglig afd.leder Heidi Tværmose tlf. 29451014
  • Socialfaglig afd.leder Pia Nielsen tlf. 21288833

Ansøgning

Ansøgningsfrist d. 16.12.2024

Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune,

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154402

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet