BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
I Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse søger vi to skarpe konsulenter, der brænder for at arbejde med udvikling og økonomistyring af børne- og skoleområdet
Stilling 1 – 100% økonomifunktion
I Fagcentret er vi optagede af at sikre en stabil økonomistyring på folkeskole- og dagtilbudsområdet. Det kræver en tæt ledelsesunderstøttelse, og derfor bliver din primære opgave at være tæt på og hjælpe skoleledere og dagtilbudsledere med bl.a. budgetopfølgning, disponering, sparring omkring økonomistyring mv. – det betyder også, at du i praksis indimellem sidder ude på den enkelte matrikel.
Som økonomikonsulent skal du koordinere og løse forskellige økonomiopgaver i tæt dialog med ledelsen, og hvor du vil fungere som sparringspartner i forhold til driften. Du skal derfor have lyst til at indgå i en tæt dialog med ledelserne og andre nøglemedarbejdere, hvor du både kan understøtte med sparring og vejledning, men også kan stille skarpt på, hvis der er noget, som ikke fungerer optimalt.
Du kommer derfor til at have en bred kontaktflade ud i organisationen med samarbejdspartnere internt i fagcentret, på de enkelte dagtilbud og skoler samt på tværs af fagcentre i kommunen, ikke mindst den centrale økonomistab.
Derudover vil der som økonomikonsulent være opgaver med:
- At give den enkelte leder et indblik og overblik over budgettildelingen
- At indarbejde forventede fremskrivninger, herunder ifm. reduktioner, puljer mv.
- At sammenholde lønudgifter fra lønsystem med budgetterede lønudgifter inkl. fremskrivninger
- At anvende prognoser vedrørende forventede elever/børn i forhold til tilpasning i kommende budgetter
- At give løbende sparring og vejledning til lederne om økonomiske anliggender, herunder indkøb, beregninger, kompetenceudvikling mv.
- At indberette regnskaber og overførsler til Økonomistaben fra de enkelte folkeskoler og dagtilbud, og løbende samarbejde med Økonomistaben om indberetning af dispositioner som en del af den løbende budgetopfølgning
- At placere de rette beløb på de rette konti på baggrund af ledelsesmæssige dispositioner
- At give råd og vejledning i forbindelse med ændringer, som fx hvad en ny overenskomst har af betydning for budgetterne ifm. ny indplacering mv. i tæt samarbejde med de øvrige økonomikonsulenter i fagcentret
- Tæt samarbejde og sparring med øvrige administrative medarbejdere i Fagcenteret, der arbejder med økonomi
Stilling 2 – 50% økonomikonsulent i samarbejde med stilling 1 + 50 % generel konsulent
Samme opgaver som under ”stilling 1”, og hvor du sammen med din kollega skal sikre, at vi samlet matcher skolerne og dagtilbuddenes behov. Opgaverne vil naturligvis blive fordelt imellem jer i forhold til jeres respektive kompetencer og kvalifikationer.
Derudover forestiller vi os, at der i denne stilling vil ligge følgende opgaver:
- Betjening af det politiske niveau, herunder bidrage til udarbejdelsen og kvalitetssikring af sagsfremstillinger til Børn- og Familieudvalget
- At udarbejde større økonomiske analyser og data til brug i projekter og politiske bestillinger, herunder udarbejdelse af tildelingsmodeller
- At udarbejde budgetmateriale, herunder budgetbemærkninger og demografinotater
- At understøtte med rapportering af ledelsesinformation
Der vil være mulighed for at tilpasse listen af opgaver, så de matcher jeres styrker og kompetencer i relation til det øvrige team.
Din profil
Om dig (for begge stillinger)
Du har en samfundsvidenskabelig relevant uddannelse, som fx cand.oecon., cand.polit., HD Regnskab, cand.merc.aud. cand.scient.pol eller lignende. Vi forestiller os, at du har erfaring med at arbejde med økonomistyring – gerne fra en kommune, men det er ikke et krav. Det er en fordel, hvis du har gode kommunikative evner, hvor du formår at formidle din faglighed præcist og i øjenhøjde med dine modtagere – mundtligt såvel som skriftligt. Som økonomikonsulent er din opgave bl.a. at bidrage til gennemsigtighed og tryghed i ledelsesopgaven omkring økonomistyringen.
For at trives godt i rollen, forestiller vi os, at du:
- har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor forventningerne kan være høje og opgaverne kan komme hurtigt og med variation
- er struktureret og har sans for detaljer og evner at bevare overblikket
- er god til at kommunikere enkelt og tydeligt
- har kendskab til kommunal økonomi - gerne inden for skole- og dagtilbudsområdet
Derfor skal du vælge os
I bliver begge en del af en stab, hvor vi arbejder med forskellige opgaver tæt på ledelsen og det politiske niveau. Vores opgaver karakteriseres derfor ved at være varierende mellem både store og små opgaver, samt opgaver med korte deadlines og opgaver med mulighed for fordybelse.
I bliver begge en del af nogle teams, som varetager mange forskelligartede opgaver inden for økonomistyring, udviklingsopgaver, data, projekter, administrative opgaver, ledelsesbetjening mm. Omgangstonen er åben, og vi vægter tæt kollegial sparring og samarbejde højt.
I Kalundborg Kommune har vi en flad organisatorisk struktur, der giver dagtilbud og skoler stor indflydelse. Vi tror ikke på at ”rulle centralt besluttede ens koncepter ud” på alle dagtilbud og skoler. Derfor foregår fagcentrets understøttelse af dagtilbud og skoler i dialog med institutionerne, og hvor understøttelsen er efterspørgselsbaseret.
I bliver en del af et spændende miljø med mange forskellige fagligheder. Vi har et godt arbejdsmiljø, en fri omgangstone og den ene dag ligner sjældent den anden. Vi samarbejder med dagtilbud og skoler for at understøtte børn og unges trivsel, udvikling og læring på den bedste måde.
Kalundborg Kommune har 16 folkeskoler og 24 kommunale dagtilbud fordelt på tre områder. Organisationen i Kalundborg Kommune har en flad struktur, hvor institutioner, faglige enheder og interne stabe ses ”på niveau” med hinanden, og de er ligeværdige. Derfor refererer dagtilbuds- og skoleledere også direkte til direktøren for børn- og ungeområdet.
Fagcenter for Børn, Læring og Uddannelse beskæftiger ca. 100 medarbejdere, og det dækker sundhedstjenesten, dagtilbud, folkeskoler, SFO, PPR, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU) og understøttende sekretariatsfunktioner.
Her kan du se en lille film om Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse:
Kalundborg Kommune BLU Final | Get this video (skyfish.com)
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.
Vi tilbyder høj grad af fleksibilitet, herunder mulighed for en dags hjemmearbejde om ugen eller en fire dages arbejdsuge.
Begge stillinger er på 37 timer om ugen.
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere om stillingerne er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lene Simonsen på tlf. 24981352 eller afdelingsleder Pernille Hass Pedersen på tlf. 21420165. Du kan også kontakte økonomikonsulent Michael Larsen for et medarbejderperspektiv på tlf. 21783211.
Ansøgning
Ansættelsesproces
Ansøgningsfristen er den 17. juni.
Der vil blive holdt 1. samtaler den 21. juni og 2. samtaler den 26. juni.
Stillingen er med tiltrædelse den 1. august 2024.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061764