Bliv fagkoordinator for affaldsområdet i Kalundborg kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Leder du efter en attraktiv mulighed for at være med til drive udviklingen på affaldsområdet i Kalundborg Kommune?

Kan du se dig selv som en stærk faglig koordinator for affaldsområdet med fokus på fremdrift i processerne, dialog og tværgående relationsdannelse?

Så er det dig vi leder efter til at indgå i vores fagligt stærke og kompetente medarbejdergruppe på affaldsområdet i Kalundborg Kommune.

Affaldsområdet er inde i en spændende udvikling, hvor ambitionsniveauet for genanvendelse og indsamling af affald er højt. Det skaber en platform for udvikling af medarbejderkompetencer og tænkning i innovative processer.

I Kalundborg Kommune skaber vi, gennem dialog og samarbejde, stærke rammer for den samlede opgaveløsning til gavn for borgere og virksomheder.

Her får du mulighed for at arbejde med affalds- og rotteområdet i en kommune, hvor initiativ og engagement trives på tværs af de mange sektorer, og hvor der er fokus på bæredygtig udvikling, bosætning og sund økonomi.

Kalundborg er den grønne industrikommune, hvor ressourceeffektivitet er nøgleordet for såvel planlægning som drift. Vi brænder for at se muligheder, arbejde på tværs og finde nye løsninger.

Du vil indgå i afdelingen Anlæg og Affald, som i dag har 20 engagerede medarbejdere. Udover affald og rotter arbejder vi med drifts- og anlægsopgaver i relation til kommunale bygninger og veje.

I afdelingen vil du deltage på lige fod med de øvrige medarbejdere og samtidig have et tæt samarbejde med kolleger på andre områder.

Stillingsprofil:

Fagkoordinatorens primære opgave vil være at arbejde med koordinering af opgaverne inden for affalds- og rotteområdet. Affaldsgruppen arbejder med drift, myndighed, projekter og kommunikation. Der er stort fokus på effektiv koordinering, men med selvstændighed i opgaveløsningen. Fagkoordinatorens opgave bliver således at skabe og holde overblik over de daglige opgaver. Samtidig er der behov for at holde et langsigtet perspektiv på et område, der er inde i en rivende udvikling.

Fagkoordinatoren vil have opgaven i hverdagen med at sikre det høje niveau af borgerservice og en effektiv drift. Der er behov for løbende opfølgning på kommunens kontrakter samt løbende dialog med kommunens samarbejdspartnere.

Fagkoordinatoren skal have blik for udviklingen på området og være med til at igangsætte projekter og følge dem til dørs. Nogle gange vil fagkoordinatoren selv lede og arbejde med projekterne, og andre gange vil rollen være mere koordinerende og coachende.

Herudover vil fagkoordinatoren være tovholder på kommende udbud, opgaver inden for kommunikation og formidling samt initiativerne i kommunens affaldsplan.

Fagkoordinatoren vil i hverdagen arbejde tæt sammen med kollegerne på området. Det forventes, at der kan arbejdes selvstændigt med området. Samtidig er der en kultur, hvor der er løbende dialog og sparring. Fagkoordinatoren vil også arbejde tæt sammen med ledelsen om retning og fokus for området.

Din profil

Med dit smittende engagement og humør bidrager du til et godt miljø i teamet og samarbejdet mellem mange interessenter, herunder brugere, kolleger, ledere, politikere med flere. 

Du trives med at arbejde selvstændigt, men får energi af god sparring og positiv dialog.

Du er struktureret og kan skabe overblik over komplekse og til tider længerevarende processer.

Din tilgang er loyal overfor ledelsesmæssige og politiske beslutninger, og du er en holdspiller, der forstår dynamikkerne i en medarbejdergruppe. Både internt og på tværs i organisationen. Samtidig er du ikke bange for at udfordre processer og arbejdsmetoder, når du kan se potentiale for forbedringer. Du er drevet af en lyst til at skabe innovation på dit område, så det gavner den fælles retning.

Du lægger vægt på det faglige fundament, og du kan se værdien i at kunne træffe beslutninger på baggrund af viden.

Dine relationelle evner gør dig i stand til at skabe gode samarbejder internt i organisationen og til eksterne partnere. Du skal kunne have mange bolde i luften og kunne blomstre i det samarbejdsrum, der er mellem alle aktørerne på renovationsområdet. Indsamlingen af affald foretages af ekstern renovatør og det gode samarbejde med renovatøren er altafgørende for en succesfuld drift.

Ledelsen bakker dig op og støtter dig i hverdagen. Det ser du som en mulighed for personlig udvikling, og du ser det som en fælles opgave at skabe gode og effektive processer på affalds- og rotteområdet.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • har en uddannelse som for eksempel ingeniør, biolog, agronom eller anden relevant uddannelse
  • har erfaring med miljøområdet og gerne viden om affald og rotter
  • har erfaring med at have en koordinerende rolle
  • har stærke formidlingsevner og er glad for at kommunikere og samarbejde med borgere og andre interessenter.  
  • har erfaring med offentlig myndighed og drift
  • har kompetencer inden for projektarbejde
  • giver og opsøger sparring og mener selv, at de bedste løsninger skabes i et samarbejde.
  • har flair for og viden om lovgivning generelt
  • er initiativrig, kan tage ansvar og evner også at bevare overblikket, når der er travlt. 
  • er udviklingsorienteret, kan se en opgave fra flere sider og har gode samarbejdsevner.
  • bidrager naturligt til det gode humør og fællesskab, som vi har på arbejdspladsen. 

Derfor skal du vælge os

Vi kan tilbyde dig et selvstændigt og alsidigt arbejde i en kommune, hvor du får mulighed for indflydelse og fleksibilitet.

Får du energi af en dynamisk hverdag? Vi har travlt, og hverdagen kan være hektisk. Samtidig skal der være plads til vidensdeling samt faglig og personlig udvikling. Det er også vigtigt for os at være i godt humør, og at omgangsformen på arbejdspladsen er uformel, glad og positiv.

Kalundborg Kommune er en rummelig arbejdsplads med en stærk samarbejdskultur og med stor opmærksomhed på udvikling, fremdrift, respekt for hinanden og rettidig omhu. Vi sætter desuden opgaven i midten og træffer afgørelser på baggrund af viden.

Vi arbejder hele tiden på at øge det tværgående blik i hele organisationen. Vi har fokus på et godt samarbejde både internt og eksternt i forhold til brugere, virksomheder og borgere.

Har du lyst til sammen med os at gøre Kalundborg Kommune til et endnu mere attraktivt sted at bo, leve, arbejde, uddanne sig og drive virksomhed, så hører vi gerne fra dig.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og gældende overenskomst. Der er tale om en fast stilling, der er normeret til 37 timer pr. uge med mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden inden for kommunens flextidsordning, ligesom der er åbenhed for aftaler om hjemmearbejdsdage. 

Herudover vil der fra 1. januar 2025 være mulighed for at vælge en fire-dages arbejdsuge.  

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt og senest den 1. december 2024.  

Arbejdsstedet er på Kalundborg Rådhus, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.  

Vi er en røgfri arbejdsplads.  

Kalundborg kommune har en bosætningskonsulent, der meget gerne hjælper, hvis du ønsker at flytte til kommunen. Kommunen har også et samarbejde med erhvervslivet i forhold til at hjælpe en eventuelt medflyttende partner i job.  

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål til jobbet er du meget velkommen til at kontakte Chef for Vej, Ejendom og Affald, Lone Himmelstrup, på 20 54 08 39 eller Amalie Sell på 59 53 52 03.

Ansøgning

Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via kommunens jobportal senest tirsdag den 1. oktober 2024.  

Vi afholder 1. samtale fredag den 4. oktober 2024 og en eventuel 2. samtale onsdag den 9. oktober 2024.   

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere, hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikerede til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads. 

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med cirka 3.500 kollegaer.  Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og samtidig huser vi en række af de store industrier, der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotek- og energiproduktion. 

Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen. 

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads på Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune på (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie ”Karriere på Kalundborgsk” Podcast (kalundborg.dk) 

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion med videre til at søge. 

---------- 

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest. 

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113063

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet