Kalundborg Kommune ejer og drifter fem havne: Havnsø havn, Nekselø havn, Sejerø havn, Røsnæs havn, og Kalundborg Gl. Vesthavn. Havnene er alle forskellige, og det på trods af den ringe afstand, forskelligt bagland, funktioner, geografi og kultur. Fælles for dem er dog vandet og det store forsatte potentiale for udvikling. Der er kommet mange nye brugergrupper på vores havne, og det er ikke kun fra vand-siden.
Vores nuværende havnefoged på Sejerø går på en velfortjent pension, så derfor søger vi nu efter en ny havnefoged til havnen. Du vil blive vores ansigt udadtil og derfor spille en vigtig rolle, ift. at sikre at vores gæster føler sig velkomne. Du bliver ansvarlig for den daglige drift og vedligeholdelse, samt sikre at havnenes faciliteter tager sig pæne og indbydende ud. Du vil løse dine opgaver i tæt koordinering og i samarbejde med den ledende havnefoged og de øvrige ansatte fra hhv. Havnsø, Nekselø og Røsnæs Havne og Kalundborg Gl. Vesthavn.
I stillingen som havnefoged forventes det, at du favner bredt og er en synlig person for havnenes mange brugere. Kalundborg kommunes havne hører til i Plan, Byg og Miljø som en del af det tekniske område.
Enheden drifter havnekontoret på Havnsø og Sejerø havn samt færgekontoret på Sejerø. Der er ansat to havneassistenter og to administrative medarbejdere på kontoret i Havnsø, en ledende havnefoged og to administrative medarbejdere på færgekontoret.
Sejerø havn er den af vores havne der har flest gæstesejlere på besøg, om sommeren er der travlt med godt 3000 årlige gæstesejlere. Ligeledes bruges havnen flittigt af øens mange sommerhus- og camping gæster. Dette medfører at dagene aldrig er ens og derfor skal du være god til at holde mange bolde i luften samtidigt. Der skal være rent og pænt, der skal anvises pladser og kontrolleres havneafgifter. Der skal svares på generelle spørgsmål og løses pludseligt opståede problemer.
Grundet relativt få fastliggere i havnen er der om vinteren tid til at planlægge næste sæson og udbedre diverse små opgaver som er opstået i løbet af sæsonen. Tilsynet med færgelejer og havnens øvrige anlæg køre på vågeblus og der vil være god mulighed for at afvikle ferie.
Din profilVi forventer, at du:
- meget gerne har kendskab fra lignende stilling
- har regnskabsmæssig indsigt
- helst har en håndværksmæssig uddannelse
- har en maritim viden
- gerne har et truckcertifikat
- har et godt kendskab til IT på brugerniveau
- er bosiddende på Sejerø
Derudover skal du kunne tale og forstå engelsk og tysk på et rimeligt niveau.
Du er:
- motiveret med engagement og godt humør
- serviceminded, fleksibel og imødekommende.
- mødestabil og selvstændigt arbejdende
- i stand til at træffe beslutninger
- god til at kommunikere, både i skrift og tale
- erfaren i at prioritere det gode samarbejde og skabe gode relationer til andre
Du vil:
- deltage og bidrage til den konstante udvikling i vores kommunale havne
- tage ansvar for sikkerhed og overholdelse af havnereglementet, samt udøve myndighed når dette kræves
- kunne omsætte planer til praktisk handling
Vi kan tilbyde:
Et arbejde i et levende og spændende miljø, varierede opgaver med ansvar for driften og medvirken til den udvikling, der er i gang på alle vores havne, i en organisation med dygtige og engagerede medarbejdere.
Arbejdsopgaver er bl.a.:
- Driftsmæssig styring af Sejerø havn
- Udlejning af bådpladser og administration af ventelister samt opkrævning af afgifter i samarbejde med vores medarbejdere
- Anvisning af pladser for de gæstende både
- Udlejning af Erhvervsarealer til cafeer/restauranter mm. og udarbejdelse af de dertil hørende kontraktlige forhold
- Sikre at havnene altid fremstår i ren og vedligeholdt stand
- Servicering af vores betalingsautomater så disse fungerer optimalt
- Tilsyn med broer, færgelejer og ydre værker
- Udførsel og planlægning/prioritering og ledelse af div. reparationer/tiltag i samarbejde med vores to havneassistenter og havnefogeden i Havnsø
- Praktisk og forefaldende arbejde på havnene
- Budgetopfølgning på driften
- Bestilling af div. materialer mm.
- Sikre at havnene har den i havnelodsen anførte dybde, herunder søge myndigheder om klaptilladelser eller bypass af bundsediment
- Deltagelse i udvikling af vores havne
- Markedsføring af havnene
- Være i tæt dialog og fremme samarbejdet med foreninger, og andre aktører på vores havne
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Der vil forekomme arbejde udenfor almindelig arbejdstid.
Løn og ansættelsesforhold efter aftale mellem Kalundborg Kommune og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse 1. marts 2025.
Arbejdssted/mødested er havnen på Sejerø.
Hvis du vil vide mereDu kan få yderligere oplysninger hos havnefoged Lars Ole Riis tlf. nr. 59 53 44 78
AnsøgningAnsøgningsfristen er 4. januar 2026. Første samtale afholdes den 12. januar 2026. For de kandidater der går videre til anden samtale, vil de blive afholdt den 21. januar 2026. Imellem de to samtaler skal der gennemføres en test (Garuda Kompetenceprofil)
Om osI Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Gotokalundborg lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast og vodcast
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/8cf8fa75-af90-49d7-b060-67fe947323c3