Afdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv søger en ny kollega til vores skønne arbejdsplads med tiltrædelse den 1. oktober 2025. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer.
Hvis du vil være en del af et dygtigt team, hvor den faglige udvikling er i fokus samtidig med at vi hygger os og griner sammen? - så har du muligheden nu!
Om jobbetAfdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv består af et børneteam, et ungeteam, et specialteam og et familieplejeteam. I afdelingen er der to koordinatorer, to socialfaglige konsulenter og en jurist.
I ungeteamet arbejder vi med unge mennesker i alderen ca. 13-23 år, samt deres familier. Du får som rådgiver opgaven med at iværksætte støttende indsatser, anbringelser, tage stilling til og iværksætte ungestøtte, samarbejde på tværs af ungeområdet (Den Kommunale Ungeindsats, Jobcenterets ung og uddannelse, Voksenspecialenheden, UU-vejledere og civilsamfundstilbud) for at skabe helhedsorienterede tilbud til de unge og deres familier.
I afdelingen indstiller vi os på at bruge vores socialfaglige viden til at skabe de bedste løsninger og planer sammen med de unge, deres familier og deres netværk. Vi ønsker fortsat at være specialister på ungeområdet, men vi ønsker mere agilitet i vores sagsbehandling for at imødekomme kontinuitet og inddragelse i sagsbehandlingen.
Vi er i fortsat i gang med implementeringen af Børnene Først og du vil komme ind i en engageret og dygtig medarbejdergruppe, som vil hjælpe dig med ombord, til lige netop der hvor vi er i processen. Vi hjælpes ad, så alle kan følge med. Vi onboarder trygt og med god tid til oplæring. Vi lægger stor vægt på det sociale og hjælper nye kollegaer ind i vores arbejdsfællesskab, da vi bl.a. tror på at det er dét, der skaber arbejdsglæde.
Vores Fagcenter tilbyder en organisering hvor vi arbejder med Sikkerhedsplaner og Familierådslagning som en understøttelse ind i det socialfaglige arbejde. Vores team Sammen om sikkerhed tager de akutte henvendelser om vold og overgreb, og du vil derfor ikke skulle have vagt i et fast rul, men alene agere bagvagt for eget team ca. en gang hver 8. uge i samarbejde med dine 3 andre bagvagtskollegaer, fra andre teams.
Vi har igennem mange år haft fokus på tidlig indsats, inddragelse og nye metodetilgange, dette fundament står vi stadig på, men vi ønsker at videreudvikle kvaliteten i vores arbejde og vi ønsker derfor nye kollegaer der også er ambitiøse på det specialiserede børn og unge område.
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Og så kan vi nu tilbyde 4 dages flexibel arbejdsuge. Du vælger selv løbende om du ønsker 4 eller 5 dages arbejdsuge.
Din profilDu skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som socialrådgiver/-formidler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt samt stå på en fælles faglig platform. Du kan dog forvente en kultur hvor vi hjælper hinanden på kryds og tværs og du skal have lyst til at bidrage ind i det mindset. Vi værner også om vores psykiske arbejdsmiljø og forventer at du bidrager positivt ind i dette. Du kan sagtens være nyuddannet hvis du er klar til en stejl læringskurve.
Vi søger derfor dig, der særligt ønsker at arbejde med:
- Iværksættelse og opfølgning af indsatser, herunder facilitere processerne
- Udarbejdelse af screeninger, afdækninger og børnefaglige undersøgelser
- Udarbejdelse af børne- og ungeplaner
- Inddragelse af børn, unge, forældre og andre netværkspersoner
- Inddragende metoder med fokus på børns og familiers kompetencer og ressourcer
- Engagement i socialt arbejde og ønske om at udvikle både dig selv og faget
- Samarbejdsvilje og anerkendende tilgange til det tværprofessionelle samarbejde, hvor det er værdifuldt med flerfaglighed
- Godt og kollegialt samarbejde, hvor alle bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø
- Arbejde med reflekterende processer hvor vi tør ”sætte os selv på spil”
Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives. Vi bedriver nærledelse så vi sikrer nem tilgængelighed.
I Børn og Familie er arbejdstiden meget fleksibel. Vi tilbyder hjemmearbejdsdage, flextid og vi anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så ikke en evt. lang transporttid gør det umuligt at blive en del af holdet. Du har mulighed for flexibel 4 dages arbejdsuge – altså at du frit og løbende vælger om du vil lægge dine timer på 4 eller 5 dage, fra uge til uge. Da vi har akutfunktioner, som skal dækkes ind, varsles man 8 fredagsfremmøde om året.
Som en del af at være en attraktiv arbejdsplads har vi prioriteret at alle bliver omfattet af en sundhedsordning.
Her kan du møde nogle af dine kollegaer fra ungeteamet
https://www.skyfish.com/sh/62c1eyhz/3fcb056c/1573794/63079336
Løn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelse efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mereHvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at ringe til faglig koordinator i Ungeteamet, Anja Cupina på tlf. 24 83 24 78 eller afdelingsleder for kontinuitet i børne- og ungeliv, Stine Gran Hansen på tlf. 30 55 29 34, eller sende en sms om at du ønsker en opringning.
AnsøgningAnsøgningsfrist 20.8.25
Du bedes sammen med ansøgningen indsende dokumentation fra tidligere beskæftigelser og uddannelser.
Ansættelsessamtaler afholdes den 25.8.25
Om osI Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/88831958-cbf8-4f76-971c-7aef7855e8a5