BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Børn og ungeafdelingen søger en ny kollega til vores skønne arbejdsplads med tiltrædelse den 1. september 2024. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer.
Børn og ungeafdelingen er inddelt i 3 afdelinger; Afdeling tidlig indsats, Afdeling for kontinuitet i børn og ungeliv og Specialafdelingen. Specialafdelingen består af 8 medarbejdere som hver dag arbejder med at styrke og hjælpe børn og familier med funktionsnedsættelser i alderen 0-17 år.
Foruden at behandle ansøgninger om handicapkompenserende ydelser, herunder udarbejde målgruppevurderinger vha. ”Ægget”, træffer afgørelser og beregne ydelser til familierne, så arbejder specialteamet også tværgående. Børn og ungerådgivernes opgave er at iværksætte støttende indsatser, anbringelser, tage stilling til og iværksætte ungestøtte, samarbejde på tværs af ungeområdet (Den Kommunale Ungeindsats, Jobcenterets ung og uddannelse, Voksenspecialenheden, UU-vejledere og civilsamfundstilbud) for at skabe helhedsorienterede tilbud til de unge og deres familier, disse opgaver skal du som konsulent understøtte.
Du vil som konsulent blive knyttet op på specialteamet som en ledelsesunderstøttende funktion, men som også indebærer sidemandsoplæring til rådgiverne i Specialteamet. Du vil have to konsulent kollegaer som hhv. er knyttet op på Børneteamet og Ungeteamet, som du vil have et fælles fagligt fællesskab med. Du vil foruden blive tilknyttet koordinatorteamet, hvor koordinatorer fra alle teams indgår.
I afdelingen indstiller vi os på at bruge vores socialfaglige viden til at skabe de bedste løsninger og planer sammen med de unge, deres familier og deres netværk. Vi ønsker fortsat at være specialister på området, men vi ønsker mere agilitet i vores sagsbehandling for at imødekomme kontinuitet og inddragelse i sagsbehandlingen.
Vi er i fuld gang med implementeringen af Børnene Først og du vil komme ind i en engageret og dygtig medarbejdergruppe, som vil hjælpe dig med ombord, til lige netop der hvor vi er i processen. Vi hjælpes ad, så alle kan følge med. Vi har igennem mange år haft fokus på tidlig indsats, inddragelse og nye metodetilgange, dette fundament står vi stadig på, men vi ønsker at videreudvikle kvaliteten i vores arbejde og vi ønsker derfor nye kollegaer der også er ambitiøse på det specialiserede børn og unge område.
Arbejdsopgaver:
- Facilitere og understøtte sagsprocesser/sagsskridt, samt understøtte forandring- og implementering af faglige tiltag (fx skolefravær, TA, inddragelse og nye aktiviteter, man får øje på i sagsarbejdet)
- Sagsgennemgange med medarbejderne
- Udviklingsopgaver med afsæt i vores udviklingsplan fra task force forløb.
- Forhandling af plejevederlag for plejefamilier i hele børn og ungeafdelingen
- Understøtte flow i opgaveløsningen, så vi overholder de fastsatte serviceniveauer og har tæt dialog med borgerne herom.
- Skrive børn og ungeudvalgsindstillinger
- Indgå i STU udvalget
- Støtte ind i overgang fra ung til voksen
- Støtte ind i UKN sager
- Støtte ind i samarbejde med hjælpemiddelafdeling
- Sikre faglig udvikling ift. tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter, herunder implementerer ny viden i forbindelse med principafgørelser på området. Deltage i specialteamets teammøder og kvalificere sagerne ud fra ICS/Handicapudredningsværktøjet/SMART-mål.
- Gå med i komplekse sager sammen med børn- og ungerådgiverne.
Din profil
Du er en erfaren socialrådgiver. Vi forventer, at du har et indgående kendskab til lovgivningen om udsatte børn og unge, samt grundlæggende forvaltningsret. Vi forventer desuden, at du har fokus på kvalitet i opgaveløsningen og har gode skriftlige formuleringsevner. Du skal kunne arbejde struktureret og målrettet og trives i en hverdag, der ikke altid er forudsigelig. Til gengæld tilbyder vi dig gode faglige udfordringer og meningsfulde opgaver og en grundig introduktion til dine opgaver.
Derfor skal du vælge os
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives. Vi bedriver nærledelse så vi sikrer nem tilgængelighed.
I Børn og Familier er arbejdstiden meget fleksibel. Vi tilbyder hjemmearbejdsdage, flextid og vi anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så ikke en evt. lang transporttid gør det umuligt at blive en del af holdet.
Hvis du er nysgerrig på, hvad vi arbejder med i fagcenteret, har vi lavet en video om os: Fagcenter Børn og Familie (kalundborg.dk).
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at ringe til afdelingslederne for specialteamet, Stephan Ahlquist på tlf. 24 61 20 42 eller Stine Gran Hansen på tlf. 30 55 29 34, eller sende en sms om at du ønsker en opringning. I ugerne 28 og 29 afvikles der ferie.
Ansøgning
Ansøgningsfrist 23. juli 2024
Du bedes sammen med ansøgningen indsende dokumentation fra tidligere beskæftigelser og uddannelser.
Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 26. juli 2024
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078357