Flådemanager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Vil du være med til at opbygge en ny funktion i Kalundborg Kommune? Vi søger en medarbejder til udvikling, administration og styring af den kommunale bilflåde.

Kalundborg Kommune implementerer pr. 1. januar 2025 centralt ejerskab og styring af den kommunale bilflåde. Formålet med at samle kommunens biler i en samlet bilflåde er at optimere og effektivisere indkøb, vedligehold og drift af bilerne samt at reducere antallet af biler.

Sideløbende påbegyndes implementering af aftalen mellem regeringen og KL om, at kommunerne senest i 2030 overgår til emissionsfri drift af de kommunale bilflåder. Hvilket betyder, at kommunens ca. 250 biler over perioden frem til 2030 skal udskiftes til elbiler. Det bliver også flådemanagerens opgave at sikre og styre overgangen til elbiler, og den struktur der er forbundet med det.

Opgaven i 2024 er at forberede flådestyringen. Hvilket blandt andet vil sige i samarbejde med den etablerede projektgruppe, at

  • skabe et samlet overblik over de kommunale biler
  • etablere et overblik over de enkelte kommunale enheders behov for biler
  • at skabe overblik over nuværende eksterne samarbejdspartnere m.v. (værksteder, leverandører etc.)
  • indkøbe og implementere et flådestyringssystem, herunder installere gps-styringsenheder i bilerne
  • udarbejde forslag til regler og rammer for anvendelse af de kommunale biler – herunder økonomi og biltyper,
  • udarbejde arbejdsgange for indberetning af fejl og mangler, forsikringsskader m.v.
  • etablere den fremtidige samarbejdsorganisation omkring bilerne
  • forberede overgangen til 0-emissionsbiler (elbiler)
  • at gennemføre et pilotprojekt med en afgrænset del af bilflåden

Opgaven fra 2025 og frem bliver at implementere, konsolidere og sikre driften af flådestyringen, herunder at:

  • varetage den samlede økonomi for den kommunale bilflåde
  • deltage i udbud og indhentelse af tilbud på biler, reparationer, serviceleverancer, forbrugsstoffer m.v.
  • overvåge bilflåden via flådestyringssystemet, udarbejde rapporter m.v.
  • sikre rettidig service, syn, skift af dæk m.v. på bilerne
  • have løbende kontakt med brugerne af bilerne, leverandører m.v.
  • udarbejde skadesindberetninger samt vurdere skader på biler
  • implementere Fleet Optimizer (it-system til optimering af anvendelsen af bilflåden)
  • implementere Kalundborg Kommunes strategi for omstilling til 0-emissionsdrift
  • løbende udvikle omfang og indhold i Kalundborg Kommunes flådestyring
  • have fokus på løbende at reducere omkostningsniveauet i den kommunale bilflåde, f.eks. gennem at reducere skader på biler og dæk

Selv om ovenstående bliver dine arbejdsopgaver, skal du naturligvis ikke kunne det hele selv. Der vil være både sparring og bistand at hente hos blandt andet udbudskonsulenter og sekretariatsmedarbejdere til såvel konkrete opgaver som løbende drift.

Stillingen er placeret i Team Jura og Udbud, som er en del af Organisationsstaben. I teamet er der, udover teamlederen, 3 udbudskonsulenter og 4 jurister. I Organisationsstaben er vi ca. 60 ansatte i alt. Fælles for os er, at vi understøtter den samlede organisation på en række områder. Vi er organiseret i følgende teams:

  • Sekretariat
  • Digitalisering og IT
  • HR og Udvikling
  • Kommunikation
  • Personale og Forhandling
  • Jura og Udbud

Vi binder ofte organisationen sammen og går gerne foran i fælles retning.

Din profil

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du har indgående kendskab til biler og til branchen, og har en nysgerrighed på udviklingen. Derudover har du indsigt i økonomi og logistik knyttet til flådestyring, og flair for både projektledelse og de administrative dele af opgaven. Måske har du erfaring fra et tilsvarende job.

Du har kompetencer til at analysere data og omsætte dem til ny praksis.

Selv om det vil være en fordel, har du ikke nødvendigvis kommunal baggrund – men du skal relativt hurtigt kunne sætte dig ind i de særlige krav, der stilles til offentlig administration og – ikke mindst – offentlige indkøb.

Du er indforstået med, at vi i Kalundborg indkøber biler efter et princip om need-to og ikke nice-to, hvilket vil sige, at pris, sikkerhed, kørselsbehov arbejdsmiljø og kvalitet indgår i vurderingen af hvilke biler, der indgår i flåden og i de løsninger, vi vælger.

Som person er du udadvendt, da du får mange samarbejdspartner såvel internt i den kommunale organisation som eksternt. Du går gerne i dialog med brugerne for at sikre de bedste løsninger. Du kan holde mange bolde i luften samtidigt, og trives i en politisk styret organisation.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere

Vil du høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Chefjurist Kristine Louise Schiøtt på 59534472 eller 30359638.

Ansøgning

Vi planlægger at holde ansættelsessamtaler den 24. maj 2024, og 2. samtale den 31. maj 2024. Tiltrædelse er efter nærmere aftale, primo august 2024.

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer.  Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

 Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035292

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet