BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vi tilbyder to spændende stillinger med personlige og faglige udviklingsmuligheder inden for grundvand og drikkevand. I får masser af ansvar og handlerum fra start, samtidig med, at vi har fokus på, at der skal være balance mellem arbejdsliv og fritidsliv.
Der er to stillinger i Natur og Miljø. En stilling som sagsbehandler på grundvand og drikkevand og en stilling som koordinator for grundvand og drikkevand.
Teamet består pt. af 3 personer, som arbejder med grundvand og drikkevand og fordeler opgaverne imellem sig efter kompetencer og interesser.
En koordinator ville skulle bidrage på lige fod til opgaverne, men også have opgaven med at holde overblikket over området, hvad der arbejdes med, hvad der afventer og prioritere mellem opgaverne.
Opgaverne spænder bredt, fra daglige opgaver med kontrol af vandkvaliteten, fysiske tilsyn på vandværker, udtalelser til myndigheder, samt projekter til vandforsyningsplanlægning og grundvandsbeskyttelse med BNBO og indsatsplaner.
Vi foretrækker at have en god faglig brede. Derfor vil der også være arbejdsopgaver indenfor jordforurenings- og spildevandsområderne.
I skal kunne arbejde grundigt med de forskellige opgaver, der oftest kører samtidig. I arbejdet er der fokus på systematik og opgavefremdriften. Vi forventer, at I i løbet af det første år i samarbejde med jeres kollegaer opnår et solidt kendskab til områderne og kan arbejde selvstændigt med både tilsyn og sagsbehandling.
Der er en høj grad af borgerkontakt i jobbet og I kommer til selvstændigt at have kontakt med borgere, vandværker m.v. Arbejdet vil ske i tæt samarbejde med jeres kolleger på området, og I kan forvente at skulle deltage i tværgående arbejde uden for afdelingen med bl.a. Kalundborg Forsyning.
Din profil
Vi forventer, at I har en relevant, videregående uddannelse, fx som geolog, geograf, kemiker, biolog, ingeniør el.lign. Men vi lægger også særlig vægt på dine personlige kompetencer og evner.
Til Koordinatorstillingen lægger vi vægt på erfaring med sagsbehandling og evnen til at holde overblik over et sagsområde. Derudover vil der i den ene stilling blive lagt vægt på, at man har indgående kendskab til grundvand og geologien forbundet hermed, mens der i den anden stilling er mere fokus på en generalist med almindeligt kendskab til grundvand og drikkevand, og som har lyst og energi til at lære mere om fagområdet. Koordinatoren kan findes indenfor begge stillinger.
I tager gerne ansvar og finder det naturligt at arbejde med og dyrke de gode relationer.
I har sans for formidling og er stærk i skriftlig kommunikation. Vi forventer, at I er åben og imødekommende og har fokus på den gode professionelle dialog med borgere, virksomheder og politikere.
I er personer, der bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø, en fælles kultur og et stærkt fagligt miljø.
Vi forventer at I har kørekort til almindelig bil.
Det vil være en fordel, hvis I har kendskab til forvaltning indenfor grundvand og drikkevand, men nyuddannede vil også komme i betragtning.
Derfor skal du vælge os
Kalundborg Kommune er præget af spændende udvikling på flere fronter. Virksomheder udvider, nye uddannelsesinstitutioner slår sig ned og byen udvikler sig. Vi løber stærkt og derfor har vi brug for to nye kollegaer.
Vi er et engageret team med godt humør og stærk faglig viden, hvor omgangsformen på arbejdspladsen er uformel og rummelig.
Vi lægger vægt på, at der er plads til vidensdeling samt faglig og personlig udvikling.
Team Natur og Miljø er en del af den faglige enhed Plan, Byg og Miljø på det tekniske område. Vi varetager myndighedsopgaver og bidrager ind i projekter og tværgående opgaver. I teamet får du 25 gode kolleger, der er bredt funderet inden for natur- og miljøområdet.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og gældende overenskomst.
Der er tale om en fastansættelse, der er normeret til 37 timer pr. uge. Vi har flextid, og mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.
Vi ønsker stillingerne besat snarest mulig.
Arbejdssted er Kalundborg Rådhus, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.
Kalundborg Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Hvis du vil vide mere
I kan få yderligere oplysninger hos:
Teamleder Charlotte Sondh, tlf. 5953 5227 eller skriv til mail chso@kalundborg.dk hvis I vil ringes op.
Ansøgning
Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via kommunens jobportal, klik på link "ansøg dette job". Ansøgningsfrist er den 9. maj 2024
Vi forventer at afholde første samtale den 14. maj 2024 og anden samtale den 22. maj 2024.
Imellem første og anden samtale skal I gennemføre en personlighedstest (Garuda FokusProfil).
Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.
Kalundborg Kommune er kendetegnet ved at have en af de største industrikoncentrationer uden for Hovedstaden og industrien har brug for store mængder vand. Med udsigt til et stigende vandforbrug forventer vi fremover at skulle give større tilladelser til indvinding af grundvand og overfladevand, nye kildepladser, avanceret vandbehandling, nyt vandværk samt evt. øget genbrug af vand industrierne imellem (Symbiosen).
Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.
Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.
Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserie "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.
Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a26c4917)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027255