Jobcenter Kalundborg søger alsidig jobformidler og IPS-konsulent til at forbinde borgere med virksomheder i et dynamisk miljø med fleksibel arbejdsuge

dato

Jobcenter Kalundborg søger resultatorienteret jobformidler/IPS konsulent i en kombineret stilling, der målrettet og proaktivt skal sørge for et godt match mellem borgere og virksomheder, hvor formålet er at kunne opnå en fast tilknytning til arbejdsmarkedet.

Organisatorisk vil du have tilknytning til to afdelinger i jobcenteret, afdeling Jobformidling og Virksomhedsservice, samt afdeling Fastholdelse da opgaven er ligeligt delt mellem disse afdelinger.

Jobformidler:

Som jobformidler, har du samtaler med borgere og virksomheder med henblik på etablering af virksomhedsrettet indsats, ordinære løntimer, samt løbende opfølgning og evaluering af etablerede virksomhedsrettet forløb, hvor målgruppen er borgere på kontanthjælp.

Vi forventer du kan/har:
  • Dokumenteret erfaring med opsøgende kontakt til virksomheder
  • Bredt kendskab til forskellige brancher
  • Erfaring med kommunikation med mennesker med forskellige præferencer og behov
  • Gode formidlingsevner
  • Overblik, ordenssans og struktur
  • Motiverende tilgang i samtaler med borgere, og har fokus på muligheder
  • Erfaring og glæde ved at arbejde med konkrete mål
  • IT-flair og IT-disciplin i forbindelse med udførelse af administrative opgaver
  • Udarbejdelse af evalueringer/skriftlig afrapportering efter endt forløb
  • Erfaring fra beskæftigelsesområdet vil være en fordel
  • Kendskab til gældende lovgivning vil være en fordel
  • Kørekort og egen bil
IPS-konsulent:

Vil du gøre en forskel og skabe varige jobmuligheder for mennesker med psykiske udfordringer. Jobcenter Kalundborg har siden 2017 arbejdet med IPS metoden og skabt gode resultater i et tæt formaliseret samarbejde med psykiatrien i regionen. Du vil indgå i et IPS team bestående af 4 IPS konsulenter.

IPS står for “individuel planlagt job/uddannelse med støtte”. Vi arbejder ud fra princippet "Place first, then train", hvor vi sammen med kandidaterne og virksomhederne finder de rigtige jobmatch.

Som en del af stillingen vil du også varetage myndighedsopgaver, herunder at sikre opfølgning og dokumentation i henhold til gældende lovgivning. Du bliver en vigtig brik i at sikre en koordineret og helhedsorienteret indsats, hvor både beskæftigelse og den enkelte borgers behov er i fokus.

Vi forventer, at du:
  • Har en relevant uddannelse.
  • Har kendskab til eller lyst til at lære IPS-metoden.
  • Har erfaring med psykiatriområdet og/eller beskæftigelsesindsatser.
  • Har stærke tværfaglige samarbejdsevner og kan kommunikere klart og tydeligt - både mundtligt og skriftligt.

Vi er en arbejdsplads, hvor engagement, faglig bevidsthed, resultater og arbejdsglæde er nøgleord, og hvor du bliver en vigtig del af en dynamisk organisation. Du vil få en travl hverdag med afvekslende arbejdsopgaver og med målrettet indsats i tæt samarbejde med gode kollegaer hvor daglig sparring er en naturlig del af opgaveløsningen.

Fra januar 2025 har man I jobcenteret og andre dele af Kalundborg kommune, indført en fleksibel 4-dages arbejdsuge for de fleste ansatte i administrative stillinger, hvilket giver en øget fleksibilitet for medarbejderne, der er omfattet af ordningen. Vi forventer du har kørekort og egen bil til rådighed.

Ansættelsesvilkår

Efter gældende overenskomst (HK/DS)

Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om NY LØN. Stillingen er med en arbejdstid på 37 timer ugentlig, og ønskes besat hurtigst muligt

Yderligere oplysninger

Kan fås ved at kontakte Afdelingsleder Kenneth Alstrup 29128393 keal@kalundborg.dk eller Afdelingsleder Pia Johannesen 20520021 pied@kalundborg.dk og

Ansøgning

Skriftlig ansøgning, CV samt andre relevante bilag sendes vil ansøgningslinket i dette stillingsopslag.

Ansøgningsfrist 20. februar 2025 kl. 12.00

Samtaler forventes gennemført 25/26. februar 2025

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b0f55565-5677-4851-a2c9-85fe32934fd1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet