BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Afdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv søger 1 ny kollega pr. 1. december 2024. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer.
Afdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv består af et børneteam og et ungeteam, en faglig koordinator, samt 2 juridiske konsulenter. Børneteamet er et team på 8 medarbejdere, en faglig koordinator og en juridisk specialkonsulent. Vi arbejder med børn i alderen 0 - ca. 13 år, samt deres familier og du får som rådgiver opgaven med at iværksætte og følge op på forebyggende- og anbringende foranstaltninger jf. § 32 og §§46 og 47 i Barnets Lov. Stillingen er forankret i Børneteamet. Hvis du vil være en del af et dygtigt team, hvor den faglige udvikling er i fokus, så har du muligheden nu!
I Børn og Familie er arbejdstiden meget fleksibel. Vi tilbyder hjemmearbejdsdage, flextid og vi anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så ikke en evt. lang transporttid gør det umuligt at blive en del af holdet.
I afdelingen indstiller vi os på at arbejde i makkerskaber i flere sager, så vi sikrer stabilitet og kontinuitet i sagsbehandlingen for vores mest udsatte børn og unge. Vi ønsker fortsat at være specialister på både spædbarnsområdet og på ungeområdet, men vi ønsker mere agilitet i vores sagsbehandling for at imødekomme mindsettet i reformen Børnene Først.
Vi har en fast vagtordning som tager det akutte, og du vil derfor ikke skulle have vagt i et fast rul, men alene agere bagvagt ca. en gang hver 8. uge i samarbejde med dine 5 andre bagvagtskollegaer, fra andre teams.
Vi har igennem mange år haft fokus på tidlig indsats, inddragelse og nye metodetilgange, dette fundament står vi stadig på, men vi ønsker at videreudvikle kvaliteten i vores arbejde og vi ønsker derfor nye kollegaer der også er ambitiøse på det specialiserede børn og unge område.
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Din profil
Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som socialrådgiver/-formidler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt samt stå på en faglig platform, hvor vi arbejder i makkerpar på opgaverne. Du kan også forvente en kultur hvor vi hjælper hinanden på kryds og tværs og at vi er fælles om borgerne. Vi er et vi.
Vi søger dig, der særligt ønsker at arbejde med:
- Iværksættelse og løbende opfølgning af indsatser
- Inddragelse af børn, unge, forældre og andre netværkspersoner
- Udarbejdelse af tillæg til børnefaglige undersøgelser
- Udarbejdelse af afgørelser
- Udarbejdelse af barnets plan
- Forandringsproces ifm. reformen børnene først
- Inddragende metoder med fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer
- Engagement i socialt arbejde og ønske om at udvikle både sig selv og faget
- Samarbejdsvilje og anerkendende tilgange til det tværprofessionelle samarbejde, hvor det er værdifuldt med flerfaglighed
- Godt og kollegialt samarbejde, hvor alle bidrager positivt til et godt, sjov og energigivende arbejdsmiljø.
Derfor skal du vælge os
Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives. Vi har flekstid og mulighed for en fast ugentlig hjemmearbejdsdag.
Vi er optagede af børneinddragelse og netværksinddragelse. Vi ser derfor tilrettelæggelsen af indsatsen som en fælles proces, hvor vi sammen med barnet/den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de bliver aktører i eget liv. Vi prioriterer netværksmøder og samarbejdsmøder, hvor det private og det professionelle netværk bidrager til løsninger for barnet/den unge.
Du kan møde nogle af dine kommende kollegaer i denne video:
https://www.skyfish.com/sh/62c1eyhz/3fcb056c/1573794/63079336
Hvis du er nysgerrig på, hvad vi arbejder med i fagcenteret, har vi lavet en video om os: Fagcenter Børn og Familie (kalundborg.dk).
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Sanne Jørgensen på tlf. 40 32 18 93 eller afdelingsleder Stine Gran Hansen på tlf. 30 55 29 34. Du er også velkommen til at sende en sms, så ringer vi tilbage til dig.
Ansøgning
Ansøgningsfrist 22. oktober 2024. Ansættelsessamtaler afholdes den 25. oktober 2024.
Du bedes sammen med ansøgningen indsende dokumentation fra tidligere beskæftigelser og uddannelser.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=18e36970)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115007