BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Pædagogisk Psykologisk Konsulent der både brænder for børns læring og udvikling OG det administrative arbejde omkring visitationsprocesser
Vil du arbejde for at ALLE børn og unge får de bedste muligheder for udvikling og trivsel?
Er du en dygtig administrator med et skarpt blik for detaljen og en passion for at gøre en forskel for børn og familier i Kalundborg Kommune? Synes du det er fantastisk at give sparring og vejledning, samt oversætte teori til praksis, sammen med andre fagprofessionelle?
Er du samtidig optaget af at arbejde nysgerrigt med at folde problematikker ud, arbejde empatisk og møde dine samarbejdspartnere med tillid og anerkendelse? Gør det heller ikke noget at du bliver en del af et team med samme passion for mennesker, gode relationer, sociale kontekster og børns trivsel, som dig selv?
… og hvad med mentorordning og supervision? Det får du nemlig også hos os!
Så kan det være du er en vores nye Psykolog/Pædagogisk Psykologisk konsulent.
Din profil
Har du engagement i børns trivsel og læring
I PPR leder vi efter dig, der elsker at arbejde helt tæt på praksis med observationer, vejledning, sparring og analyser. Dit arbejde vil ske i tæt samarbejde med skoler og dagtilbud. Du skal have barnet i fokus og være med til at udfolde erkendelserne omkring børn og børnefælleskaber, i tæt samarbejde med forældre, barnet, ledelsen lokalt, inklusionsvejleder, logopæd, socialrådgiver, myndighed, lærere og pædagoger mv.
Vi forestiller os at du:
- Er uddannet psykolog eller cand.pæd.pæd.psyk. og har interesse for det almene børne- og ungeområde.
- Evt. har relevant administrativ erfaring, gerne fra en kommunal kontekst.
- Kendskab og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation.
- Har kendskab til lovgivningen på (PPR), skole- og dagtilbudsområdet.
- Er god til at omsætte komplekse regler til forståelige vejledninger og afgørelser.
- Kan vejlede, give sparring og supervision til lærere og pædagoger, og naturligt møder andre med professionalisme, empati og anerkendelse.
- Er interesseret i at understøtte pædagogisk praksis gennem udvikling/implementering af handleplaner og interventioner i et tæt samarbejde med de voksne omkring børnene.
- Har interesse i at observere i klasser og på stuerne, og udføre pædagogisk psykologiske undersøgelser, herunder skrive PPV’er, af børn og unge i et bredt fagligt perspektiv.
- Er ambitiøs på børnenes vegne og er som person vedholdende.
- Har stærke kommunikations- og samarbejdsevner og lyst til administrative opgaver.
- Kan håndtere pres og komplekse problemstillinger med et positivt sind.
- Er systematisk og detaljeorienteret.
- Har en ressourcefokuseret tilgang til opgaveløsning.
De administrative arbejdsopgaver kan omfatte:
- Administrativ håndtering og sagsbehandling af visitation til specialiserede (skole-) og dagtilbud.
- Bidrage til et godt fagligt beslutningsgrundlag og klæde andre på til at træffe de rette beslutninger i forbindelse med visitation til det rette dagtilbud(skoletilbud).
- Administrative opgaver vedr. afgørelser.
- Sparring samt rådgivning til dagtilbudsledere og forældre omkring rammer, muligheder og retningslinjer i kommunens dagtilbud.
- Omsætning af lovgivningen så forældre og andre interessenter kan forstå den.
- Omsætning af kommunale retningslinjer og rammer til konkrete indsatser.
- Deltage i udvikling af nye tiltag, procedurer og retningslinjer inden for skole- og dagtilbudsområdet.
- Er god til konflikthåndtering og kan møde borgere og samarbejdsparter med empati og forståelse, selv når de er utilfredse, samtidig med at du holder fast i både lovgivning, kommunens retningslinjer og beslutninger.
- Har evnen til at finde konstruktive løsninger og forklare komplekse sager på en forståelig måde.
- Er tålmodig og vedholdende, med et godt blik for detaljen, så alle parter føler sig hørt og forstået.
Du kan have relevante erfaringer i forhold til stillingen, eller være nyuddannet. Uanset dit erfaringsniveau, er vi optaget af at du lander godt i dine opgaver. Hos os vil du blive mødt af hjælpsomme kollegaer, en grundig introduktion til dine opgaver, sideløbende med at du kommer godt i gang med at møde dine lokale og tværgående samarbejdspartnere.
Derfor skal du vælge os
Din nye arbejdsplads i PPR - Arbejdsglæde, meningsfuldhed og faglig udvikling
Du kan se frem til at blive en del af et dynamisk og udviklingsorienteret psykologisk team, som en del af PPR-afdelingen, hvor du og dine kolleger både har stor frihed og løbende har mulighed for tæt sparring, indflydelse på opgaverne og vidensdeling. Du får en mentor, og et onboardingforløb, som sikrer dig at du kommer grundigt ind i dine opgaver, og får en god start hos os.
Vi tror på, at åben dialog, anerkendelse og godt kollegaskab er vejen til et godt arbejdsmiljø, og det er vigtigt for os, at du trives og lykkes med dine opgaver. Generelt kommer du ind i en afdeling, hvor vi deler vores erfaringer, og hvor vi gerne vil udvikle vores praksis sammen – hos os er det vigtigt, at vi sammen skaber en arbejdsplads, hvor man trives og udvikler sig fagligt. Du vil opleve at have let adgang til sparring med dine kollegaer i PPR, og fokus på løbende faglige input, faglige cafeer, og vidensdelingsmøder mv.
Vi kan lide at grine sammen, og det sociale er en vigtig del af vores afdeling, derfor mødes vi også ind i mellem til frivillig kollegial hygge efter arbejde.
Helt tæt på praksis – tættere på børnene
Du får en fast arbejdsplads på Kalundborg rådhus, og vil arbejde i en delt stilling mellem det administrative omkring visitationsprocesserne, mens resten af tiden vil foregå på skoler og dagtilbud i dit distrikt: Blandt børn, medarbejdere og forældre.
PPR-afdelingen er en del af Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse (BLU). I PPR får du kollegaer der er psykologer, pædagogisk-psykologiske konsulenter, inklusionsvejledere, tale-hørekonsulenter, fysioterapeuter og ergoterapeut samt administrative medarbejdere. Vi brænder for vores arbejde og vi er som afdeling og team optaget af at udvikle og forbedre vores praksis løbende.
Vi samarbejder bredt med skoler og dagtilbud igennem Kalundborg Kommunes Samarbejdsmodel.
Her kan du se en lille film om Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse:
Kalundborg Kommune BLU Final | Get this video (skyfish.com)
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer og indebærer i høj grad mulighed for fleksibilitet og fokus på god balance mellem job og fritid, med selvstændig tilrettelæggelse af arbejdstiden og opgaverne.
Løn i henhold til gældende overenskomst.
Kørekort B er påkrævet da vi er meget ude i hele Kalundborg Kommune.
Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til koordinator for skoleområdet Sonny Hansen på mobil 24981139, Koordinator for dagtilbudsområdet Gry Kjølner Windeleff på mobil 29162590 eller afdelingsleder for PPR Annie Bach på mobil 24349843.
Ansøgning
Ansøgningsfrist og samtaler
Vi skal have din ansøgning senest mandag den 24. juni 2024.
Vi forventer at holde samtaler den 27. juni 2024.
Tiltrædelse gerne 1. august 2024, eller snarest muligt.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068718