Afdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv søger en ny kollega til vores skønne arbejdsplads med tiltrædelse den 1. oktober 2025. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer.
Hvis du vil være en del af et dygtigt team, hvor den faglige udvikling er i fokus samtidig med at vi hygger os og griner sammen? - så har du muligheden nu!
Om jobbetAfdelingen for kontinuitet i børne- og ungeliv består af et børneteam, et ungeteam, et specialteam og et familieplejeteam. I afdelingen er der to koordinatorer, to socialfaglige konsulenter og en jurist.
Stillingen er forankret i Børneteamet. Børneteamet er et team på 8 medarbejdere, en faglig koordinator og en juridisk specialkonsulent. Vi arbejder med børn i alderen 0 - ca. 13 år, samt deres familier og du får som rådgiver opgaven med at iværksætte og følge op på forebyggende- og anbringende foranstaltninger jf. § 32 og §§46 og 47 i Barnets Lov.
I afdelingen indstiller vi os på at bruge vores socialfaglige viden til at skabe de bedste løsninger og planer sammen med de unge, deres familier og deres netværk. Vi ønsker fortsat at være specialister på børneområdet, men vi ønsker mere agilitet i vores sagsbehandling for at imødekomme kontinuitet og inddragelse i sagsbehandlingen.
Vi er i fortsat i gang med implementeringen af Børnene Først og du vil komme ind i en engageret og dygtig medarbejdergruppe, som vil hjælpe dig med ombord, til lige netop der hvor vi er i processen. Vi hjælpes ad, så alle kan følge med. Vi onboarder trygt og med god tid til oplæring. Vi lægger stor vægt på det sociale og hjælper nye kollegaer ind i vores arbejdsfællesskab, da vi bl.a. tror på at det er dét, der skaber arbejdsglæde.
Vores Fagcenter tilbyder en organisering hvor vi arbejder med Sikkerhedsplaner og Familierådslagning som en understøttelse ind i det socialfaglige arbejde. Vores team Sammen om sikkerhed tager de akutte henvendelser om vold og overgreb, og du vil derfor ikke skulle have vagt i et fast rul, men alene agere bagvagt for eget team ca. en gang hver 8. uge i samarbejde med dine 3 andre bagvagtskollegaer, fra andre teams.
Og så kan vi nu tilbyde 4 dages flexibel arbejdsuge. Du vælger selv løbende om du ønsker 4 eller 5 dages arbejdsuge. Vi tilbyder desuden hjemmearbejdsdage og flextid og vi anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så ikke en evt. lang transporttid gør det umuligt at blive en del af holdet.
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Din profilDu skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som socialrådgiver/-formidler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt samt stå på en faglig platform, hvor vi arbejder i makkerpar på opgaverne. Du kan også forvente en kultur hvor vi hjælper hinanden på kryds og tværs og at vi er fælles om borgerne. Vi er et vi.
Vi søger dig, der særligt ønsker at arbejde med:
- Iværksættelse og løbende opfølgning af indsatser
- Inddragelse af børn, unge, forældre og andre netværkspersoner
- Udarbejdelse af tillæg til børnefaglige undersøgelser
- Udarbejdelse af afgørelser
- Udarbejdelse af barnets plan
- Forandringsproces ifm. reformen børnene først
- Inddragende metoder med fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer
- Engagement i socialt arbejde og ønske om at udvikle både sig selv og faget
- Samarbejdsvilje og anerkendende tilgange til det tværprofessionelle samarbejde, hvor det er værdifuldt med flerfaglighed
- Godt og kollegialt samarbejde, hvor alle bidrager positivt til et godt, sjov og energigivende arbejdsmiljø
Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives. Vi har flekstid og mulighed for en fast ugentlig hjemmearbejdsdag.
Vi er optagede af børneinddragelse og netværksinddragelse. Vi ser derfor tilrettelæggelsen af indsatsen som en fælles proces, hvor vi sammen med barnet/den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de bliver aktører i eget liv. Vi prioriterer netværksmøder og samarbejdsmøder, hvor det private og det professionelle netværk bidrager til løsninger for barnet/den unge.
Løn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelse efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mereHvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Sanne Jørgensen på tlf. 40 32 18 93 eller afdelingsleder Stine Gran Hansen på tlf. 30 55 29 34. Du er også velkommen til at sende en sms, så ringer vi tilbage til dig.
AnsøgningAnsøgningsfrist 20.8.25.
Du bedes sammen med ansøgningen indsende dokumentation fra tidligere beskæftigelser og uddannelser.
Ansættelsessamtaler afholdes den 25. august 2025.
Om osI Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/74588170-ef46-4f39-863d-086e44fee1f7