BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vi er et dynamisk team på 16 medarbejdere, der har brug for en ny kollega med socialfaglig og terapeutisk baggrund.
Familiebehandlerteamet består af behandlere med forskellige grunduddannelser suppleret med relevante efteruddannelser. Vi værdsætter forskellige kvalifikationer, og gør os derfor umage med at matche opgaven med den enkeltes faglige kompetencer, hvorfor vi også har stor indflydelse på opgavefordelingen.
Vi prioriterer vores faglige arbejdsmiljø højt og har derfor fastlagt intern sparring samt fast ekstern supervision. Vi trives i arbejdet med en bred vifte af opgaver, sparring, humor og omsorg, og vi får energi af balancen i det faglige og sociale fællesskab ud fra præmissen om, at børnene kommer først.
Vi tror på, at familierne er bedst hjulpet med et stærkt tværprofessionelt samarbejde, hvorfor vi arbejder tæt sammen med vores behandlingspsykologer, kontaktpædagoger, familieplejekonsulenter og socialrådgivere. Vi har ligeledes blik for det tværsektorielle samarbejde, og har derfor også et samarbejde med PPR, sundhedsplejersker, dagtilbud, skoler samt familiernes netværk.
Vi mødes i en helhedsorienteret behandlingsmetodik og i vores faglige forståelse af familiernes livssituation, trækker vi bl.a. på neuroaffektiv udviklingspsykologi, systemisk/narrativ tænkning og en traumeinformeret tilgang. Vi er således ikke underlagt en fastlåst teoretisk referenceramme.
Arbejdsopgaverne er mangeartede fra at tilbyde konkret og praktisk vejledning til mere indsigtsgivende familiebehandling via individuelle og gruppeorienterede tilbud. Vi løser også samværsopgaver. Vi er to behandlere i de sager, hvor det giver mening for opgaveløsningen, og vi har mentorordning i opstartsfasen. Vores arbejdssteder er i familiernes hjem og i vores familiehuse, men vores administrative vigtige samlingspunkt er på rådhuset. Aftenarbejde kan efter behov forekomme samt en sjælden gang i weekender.
Din profil
Vi søger dig, der
- selvstændigt kan varetage vejlednings-/og terapeutiske forløb til forældre og deres børn
- har teoretisk/metodisk viden og erfaring med forskellige typer af interventionstilgange
- kan bistå til den interne faglige sparring og løbende udvikling i Familiebehandlerteamet
- finder værdi i at samarbejde med andre faggrupper
- ikke er bange for at bringe dig selv og din faglighed i spil
- er præcis i skriftlig formidling
- er bevidst om egne normer, og hvornår de kan være en hindring for et fagligt klarsyn
- finder det naturligt at reflektere over egen praksis og nødvendigt at få sparring på egne faglige vurderinger
- tænker fagligt kreativt og tør tage en chance ud fra det afsæt
- er et varmt og empatisk menneske, der besidder samme faglige dna som os
- kan grine ad dig selv og i selskab med dine kollegaer
Derfor skal du vælge os
Vores dna består af, at vi
- bringer værdi i teamet ved at møde hinanden med et åbent sind
- støtter og bliver støttet når der er behov for det
- stiller høje faglige krav til os selv og hinanden
- stræber efter ordentlighed i vores arbejde og som mennesker
- bidrager til et levende arbejdsmiljø med psykologisk tryghed
- er et team med solid faglighed og stabilitet
- er ansvarsfulde ifm. planlægning af eget arbejde
- gør os umage for at gøre en forskel
- drager nytte af fælles refleksioner omkring opgaveløsningen
- inspireres og engageres af hinandens viden og erfaringer
- er stolte af at udføre et særligt arbejde og at være en del af teamet
Løn og ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn
Hvis du vil vide mere
Såfremt du måtte have spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Jeanette Bargisen på tlf. 51367446 eller på jeanette.bargisen@kalundborg.dk
Ansøgning
Ansøgningsfrist er den 23. juni 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes den 26. juni 2024 og tiltrædelse forventes den 1. august 2024. Stillingen fordrer, at du har kørekort og vil bruge egen bil ved behov. Kalundborg Kommune har desuden biler, der kan bookes. Løn indplaceres efter gældende overenskomst og ny løn.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6065385