BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Afdelingen for kontinuitet i Børn- og Ungeliv, opnormerer pr. 1. januar 2024 og søger derfor 1 ny kollega med tiltrædelse 1. januar 2024. Stillingen er på 37 timer.
Afdelingen for kontinuitet i Børn- og Ungeliv består af et børneteam og et ungeteam, to faglige koordinatorer, samt 2 juridiske konsulenter. Børneteamet er et team på 7 medarbejdere, en faglig koordinator og en juridisk specialkonsulent. Vi arbejder med børn i alderen 0- ca. 13 år, samt deres familier og du får som rådgiver opgaven med at iværksætte og følge op på forebyggende- og anbringende foranstaltninger jf. § 52 i Serviceloven. Stillingen er forankret i Børneteamet. Hvis du vil være en del af et dygtigt team, hvor den faglige udvikling er i fokus, så har du muligheden nu!
I afdelingen indstiller vi os på at arbejde i makkerskaber i flere sager, så vi sikrer stabilitet og kontinuitet i sagsbehandlingen for vores mest udsatte børn og unge. Vi ønsker fortsat at være specialister på både spædbarnsområdet og på ungeområdet, men vi ønsker mere agilitet i vores sagsbehandling for at imødekomme mindsettet i reformen Børnene Først.
Vores Fagcenter tilbyder en organisering hvor vi arbejder med Sikkerhedsplaner og Familierådslagning som en understøttelse ind i det socialfaglige arbejde. Vi har en fast vagtordning som tager det akutte, og du vil derfor ikke skulle have vagt i et fast rul, men alene agere bagvagt en gang hver 8. uge i samarbejde med dine 5 andre bagvagtskollegaer.
Vi har igennem mange år haft fokus på tidlig indsats, inddragelse og nye metodetilgange, dette fundament står vi stadig på, men vi ønsker at videreudvikle kvaliteten i vores arbejde og vi ønsker derfor nye kollegaer der også er ambitiøse på det specialiserede børn og unge område.
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Din profil
Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som socialrådgiver/-formidler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt samt stå på en faglig platform, hvor vi arbejder i makkerpar på opgaverne. Du kan også forvente en kultur hvor vi hjælper hinanden på kryds og tværs og at vi er fælles om borgerne. Vi er et vi.
Vi søger dig, der særligt ønsker at arbejde med:
- Iværksættelse og løbende opfølgning af indsatser
- Inddragelse af børn, unge, forældre og andre netværkspersoner
- Udarbejdelse af tillæg til børnefaglige undersøgelser
- Udarbejdelse af afgørelser
- Udarbejdelse af handleplaner
- Forandringsproces ifm. reformen børnene først
- Inddragende metoder med fokus på børns og familiers kompetencer og ressourcer
- Engagement i socialt arbejde og ønske om at udvikle både sig selv og faget
- Samarbejdsvilje og anerkendende tilgange til det tværprofessionelle samarbejde, hvor det er værdifuldt med flerfaglighed
- Godt og kollegialt samarbejde, hvor alle bidrager positivt til et godt, sjov og energigivende arbejdsmiljø
Derfor skal du vælge os
Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives. Vi har flekstid og mulighed for en fast ugentlig hjemmearbejdsdag. Vi har for nyligt opnormeret på ledelse, så der er nærledelse.
Vi er optagede af børneinddragelse og netværksinddragelse. Vi ser derfor tilrettelæggelsen af indsatsen som en fælles proces, hvor vi sammen med barnet/den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de bliver aktører i eget liv. Vi prioriterer netværksmøder og samarbejdsmøder, hvor det private og det professionelle netværk bidrager til løsninger for barnet/den unge.
I Børn og Familier er arbejdstiden meget fleksibel. Vi tilbyder hjemmearbejdsdage, flextid og vi anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så ikke en evt. lang transporttid gør det umuligt at blive en del af holdet.
Hvis du er nysgerrig på, hvad vi arbejder med i fagcenteret, har vi lavet en video om os: Fagcenter Børn og Familie (kalundborg.dk)
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Sanne Jørgensen på tlf. 40 32 18 93 eller til afdelingsleder, Stine Gran Hansen på tlf. 30 55 29 34, eller sende en sms om at du ønsker en opringning.
Ansøgning
Ansøgningsfrist 26. november 2023. Ansættelsessamtaler afholdes den 28. november 2023.
Du bedes sammen med ansøgningen indsende dokumentation fra tidligere beskæftigelser og uddannelser.
Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.
Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.
Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.
Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.
Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.
Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944772