BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Virksomhedskonsulent med projektansvar til Kalundborg Kommune?
Vil du være en del af virksomhedsservice i Kalundborg Kommune?
Vil du være en del af en tværgående indsats for at sikre arbejdskraft til den store vækst i Kalundborg kommune med særligt fokus på udfoldelse af strategierne for rummelighed og Socialøkonomi? Og har du lyst til både at arbejde med håndholdt virksomhedsservice, projekter og strategi i praksis? Så er du måske vores nye virksomhedskonsulent i Jobcenter Kalundborg.
Væksten i Kalundborg er større end nogensinde og efterspørgslen på arbejdskraft enorm. Vi står overfor en stor udfordring med at sikre kvalificeret arbejdskraft, der kan matche væksten i kommunen. Jobcenter Kalundborg er derfor blevet tovholder for den tværgående indsats Work in Kalundborg, der netop skal koordinere arbejdet med at sikre kvalificeret arbejdskraft til Kalundborg.
I forlængelse af dette forventes Kalundborg Kommune inden længe at vedtage en ny virksomhedsrettet rummelighedsstrategi for at få flest mulige med på væksten – her spiller det gode arbejde med de socialøkonomiske virksomheder en stor rolle.
Vi leder derfor efter den helt rette virksomhedskonsulent. Du vil i denne stilling indgå som en integreret del af indsatsen Work in Kalundborg og samtidigt få et særligt ansvar for at vi sammen lykkes med at indfri og udvikle de indsatser som den kommende rummelighedsstrategi vil indeholde.
Arbejdsopgaver:
I stillingen ville du både skulle arbejde med kontakt til vores virksomheder omkring deres rekrutteringsbehov, få din egen projektportefølje, facilitere netværket for de eksisterende socialøkonomiske virksomheder og understøtte implementeringen af den nye virksomhedsrettede rummelighedsstrategi.
De konkrete arbejdsopgaver vil blive finpudset efter vedtagelse af strategi og efter den rigtige kandidats kompetencer, men en del af arbejdsopgaverne består af:
- Implementering af en ny virksomhedsrettet rummelighedsstrategi
- Kontakt til de socialøkonomiske virksomheder og videreudvikling af den socialøkonomiske indsats se socialøkonomikalundborg.dk
- Projektorienterede opgaver, der bidrager til at skaffe relevant arbejdskraft til virksomhederne i Kalundborg, herunder dialog og oplæg for eksterne samarbejdspartnere
- Understøtte en systematisk virksomhedskontakt i jobcentret og eksekvering ift. afdelingens virksomhedsstrategi
- Fokus på indsatser der imødekommer de mangel- og paradoksområder, der er identificeret på arbejdsmarkedet i Kalundborg
- Bidrage til at Jobcenter Kalundborg fortsætter en fokuseret indsats med flere virksomhedsrettede indsatser
Din profil
Vores kommende medarbejder forstår både at hjælpe virksomhederne med at få arbejdskraft, har gode projektlederkompetencer og lyst til at være med til at arbejde med virksomhedsstrategi i praksis. Du kommer måske fra en stilling som virksomhedskonsulent i en anden kommune, men har mod på lidt mere ansvar og projektledelse?
Vi søger en kandidat med solid erfaring med virksomhedsservice og evne til at arbejde både med selvstændig projektledelse og med at omsætte strategi og planer til handling i praksis. For at få succes i jobbet tænker vi, at du har kendskab til følgende:
- Indsigt i arbejdsmarkedsforhold og erfaring med at arbejde med virksomheders sociale rummelighed.
- Kendskab eller erfaring med socialøkonomi
- Erfaring med virksomhedskontakt og virksomhedsservice- at kontakte og have dialog med alle typer af virksomheder. Gerne som virksomhedskonsulent eller fra det private erhvervsliv.
- Dokumenteret erfaring med at arbejde med tværgående projekter
- Du er både god til at formulere dig på skrift og tryg ved at holde oplæg for andre
- Du er systemstærk – erfaring eller forståelse for at arbejde med CRM-systemer eller Fasit er en fordel
- Du har en relevant uddannelse, der giver dig et godt udgangspunkt for at løfte ovenstående opgaver
Dine personlige kvalifikationer:
- Du har et godt overblik og er i stand til at navigere på mange forskellige niveauer
- Du kan arbejde struktureret og selvstændigt i opgaveløsningen, men har et godt blik på at sikre at få din ledelse og organisation med
- Du trives med et arbejde, der både består af dag-til-dag opgaver og med langsigtede visioner og handleplaner
- Du trives med at have fart på og bidrager til den positive stemning i afdelingen
Det er et krav for at kunne fungere i stillingen, at man har bil.
Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder:
- Et spændende, varieret og sjældent udbudt job i en Kommune med fart på udvikling, der ikke ses mange andre steder i Danmark
- Stor indflydelse på opgaveløsningen
- En ledelse, der sikrer inddragelse og uddelegering
- Samarbejde med dygtige, humoristiske, og engagerede kollegaer
- Faglig og personlig udvikling
- Mulighed for fleksibel 4 dages arbejdsuge
Du bliver en del af en lille dedikeret afdeling ”Rekruttering- og virksomhedsservice” i Jobcenter Kalundborg, men indgår samtidigt i den tværgående indsats Work in Kalundborg. Du vil dermed få kontaktflader mod både erhvervslivet og organisationer samt internt i Kalundborg Kommune.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst
Tiltrædelse: Snarest muligt
Stillingen er på 37 timer om ugen
Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte Afdelingsleder Marie Louise Kirring Løvengreen på mail mlkl@kalundborg.dk eller telefon 31454830
Ansøgning
Vi ser frem til af modtage dit CV og en motiveret ansøgning senest 4. september 2024
Vi planlægger med 2 samtalerunder, som afholdes i starten af september og der gennemføres test mellem de to samtalerunder.
Om os
I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.
Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer. Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.
Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk), finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune (Flyt til Kalundborg) eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102858