BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
IPS – vi styrker indsatsen og søger 2 nye IPS konsulenter
Har du lyst til at hjælpe psykisk sårbare mennesker i arbejde eller uddannelse? Så er du måske vores nye IPS-konsulent i Kalundborg Kommune
Kalundborg har en veldrevet IPS-indsats med gode resultater. Vi styrker indsatsen for at sikre at endnu flere unge kommer i uddannelse eller job, og vi vil gerne have dig med på rejsen.
Vi optimerer på primært ungeområdet, både for de helt unge 15.-17. årige samt øvrige unge op til 30 år.
Har du indgående kendskab til IPS og beskæftigelsesområdet, og har du en grundlæggende tro på, at alle mennesker uanset problemer kan blive en del af et arbejdsfællesskab eller få en uddannelse, er det det dig vi søger.
Jobcenter Kalundborg har i dag 2 IPS-konsulenter som varetager IPS konsulentfunktionen på alle målgrupper i JC. Alle 4 konsulenter skal kunne arbejde på tværs af alle målgrupper, dog med prioriteret tid til ungegrupperne.
Hvad er IPS:
IPS står for Individuelt Planlagt job med Støtte og er en beskæftigelses- og sundhedsfaglig indsats målrettet mennesker med psykisk diagnose eller sårbarhed, som har et ønske om og er motiverede for at komme i job eller uddannelse. IPS-indsats er frivillig. IPS er en evidensbaseret metode, hvor indsatsen tager udgangspunkt i borgerens drømme og forudsætninger og indsatsen tilrettelægges i et meget tæt samarbejde med borgeren.
Som IPS-konsulent, arbejder du på tværs af beskæftigelses- og psykiatriområdet. Du hjælper IPS kandidaterne med at opnå og fastholde tilknytning til arbejdsmarkedet eller uddannelsessystemet. Du ser personen og ikke diagnosen – og du er klar til at guide borgere med psykiske diagnoser eller sårbarhed til at opnå og fastholdelse beskæftigelse eller uddannelse. Vi arbejder ud fra IPS metodens 8 principper.
Som IPS-konsulent arbejder du som rådgiver (myndighed), Jobformidler og mentor. Du vil have 20-25 kandidater du løbende samarbejder med. Foruden af være fysisk til stede i JC, vil du også være fysisk til stede i psykiatrien hvor der er fællessamtaler med psykiatrien (Kalundborg, Slagelse eller Holbæk). Eller have et tæt samarbejde med kommunens øvrige enheder (voksenspecialenheden, sundhedsafdeling, rusmiddelcentret).
Din profil
Dine primære opgaver:
- Støtte og motivere borgerne, så den enkelte klædes på til at kunne fungere på en arbejdsplads eller uddannelsesinstitution
- Opsøgende virksomhedskontakt med henblik på job
- Opsøgende uddannelseskontakt med henblik på uddannelse
- Mentorfunktion
- Afholde og registrere nulstillende samtaler
- Koordinere den tværfaglige indsats på tværs af sektorer
- Deltage i samarbejdsmøder med psykiatrien
Organisatorisk forankring
Du vil blive ledelsesmæssig tilknyttet, Afdeling Ung & Uddannelse. Med 2 nye konsulenter, vil vi have et IPS-team, som skal varetage IPS indsatsen på tværs af alle jobcentres målgrupper, dog med prioriteret tid på ungeområdet.
Jobcentrets nuværende IPS-konsulenter er forankret i anden afdeling. Det nye IPS team, vil have en matrix ledelse på tværs af de to afdelinger.
Unge og Uddannelse er en afdeling, som prioriterer fælles faglig udvikling og viden. Vi er en afdeling, som i fællesskab er i gang med at sætte stærkere retning på ungeområdet. I Afdeling Ung og Uddannelse, er vi 25 ansatte, som arbejder indenfor beskæftigelsesområdet med myndighedsopgaver, jobformidling, tidlige og forebyggende indsatser, kontaktpersonsopgaver, uddannelsesvejledning efter grundskolen samt STU-vejledning. Den Kommunale Ungeindsats (KUI) er forankret i afdelingen og der er allerede stort fokus på tværgående samarbejde og indsatser.
Vi er åbne for alle relevante kandidater, men forventer at du:
- Er god til at kommunikere, motivere og samarbejde med unge og virksomheder
- Er god til at skabe tillid hos borgeren og er i stand til at se muligheder frem for begrænsninger
- Har evnen til at kunne etablere kontakter og netværk med virksomheder i lokalområdet. Du skal være en dygtig sælger og du skal se et salg som en faglighed, der skal dyrkes.
- Er selvstændig, struktureret og har ordenssans i forbindelse med organisering og styring af egne sager og indsatser
- Har erfaring og glæde ved at arbejde med konkrete mål, hvor du bliver bedømt på resultaterne
- Har IT-kompetencer og kan dokumentere indsatser
- Er et positivt væsen, er forandringsparat og fleksibel og har personlig pondus
- Kan agere med alle 3 funktioner (myndighed, jobformidler og mentor)
- Har kørekort og egen bil
Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til overenskomst.
- Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Hvis du vil vide mere
Du kan få yderligere oplysninger ved at kontakte Afdelingsleder for Afdeling Ung & Uddannelse, Lone Nielsen på tlf. 20 31 23 10 – e-mail lonn@kalundborg.dk eller Afdelingsleder for Afdeling Fastholdelse, Pia Johannesen på tlf. 20 52 00 21 - e-mail: pied@kalundborg.dk.
Ansøgning
Skriftlig ansøgning samt oplysninger om uddannelse og tidligere beskæftigelse sendes til nedenstående digitale link. Frist for modtagelse af ansøgning senest den 27. november 2023. Samtaler afholdes 8. december 2023.
Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.
Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.
Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.
Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.
Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.
Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939958