Administrativ konsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Vi søger en skarp konsulent med evne til at sikre en god faglig drift og omsætte og formidle relevant lovgivning til god forvaltning i Fagcenter for Børn, Læring og Uddannelse.

Vil du være med til at sikre en god faglig drift og udvikling af både det specialiserede og almene grundskole- og dagtilbudsområde i Kalundborg Kommune og bidrage til at alle børn får mulighed for at trives og at blive så dygtige, de kan?

Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse varetager opgaver vedrørende børn og unge sammen med dagtilbud, skoler m.fl. på 0-18 års området.

Vi søger en stærk faglig profil, som kan varetage opgaver indenfor drift, faglig sparring og vejledning samt klagebehandling på både det specialiserede og almene område.

Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse har en administrativ konsulent ansat. Dine arbejdsopgaver vil være i tæt samarbejde med denne konsulent og den samlede opgavemængde vil blive fordelt iblandt jer.

Arbejdsopgaverne vil omhandle sagsbehandling og visitation til specialiserede tilbud, samarbejde, sparring og vejledning inden for lovgivningens rammer med skole- og dagtilbuds ledere, forældre og andre fagpersoner på tværs af organisationen, samt behandling af anmodninger og klagebehandling.

Som en del af opgaven, skal du forvente en del kommunikation med borgere og kollegaer i dagtilbud, skoler og eksterne tilbud.

Overordnet har Kalundborg Kommune en ambition om, at alle børn trives og bliver så dygtige, som de kan. Du er derfor en vigtig medspiller ind i en ressourcefokuseret tilgang, hvor vi sammen er ambitiøse på alle børns vegne. Det forventes, at du arbejder ud fra et inkluderende børnesyn og er med til at understøtte de politiske beslutninger på hele dagtilbuds- og skoleområdet.

Kalundborg Kommune ønsker, at borgerne oplever én indgang til kommunen og at der sker en koordineret indsats på tværs af fagområderne. Her kommer du også ind i billedet, så vi i samarbejde med andre fagcentre fortsat kan skabe gode resultater for borgerne.

Som administrativ konsulent i fagcenteret vil du have en central og tværgående rolle samtidig med, at du skal understøtte afdelingsleder og fagcenterchef direkte med bl.a. administrative opgaver fra a - z.

Internt i fagcenteret vil dine opgaver blandt andet også bestå i at undersøge og vejlede dine kollegaer i lovgivningens rammer og bidrage til deres sagsbehandling ved at sparre om lovgivning på dagtilbud- og skoleområdet, og ved at undersøge forskelligartede hjemmelsgrundlag.

Koordineret besvarelse af henvendelser fra borgerne, herunder klager, vil være en central opgave i det administrative konsulentteam, sammen med at besvare spørgsmål fra vores politikere samt vejledning og sparring med kommunens ledere i klagesager efter bl.a. undervisningsmiljølovens bestemmelser m.v.

Anmodninger om indsigt, klager m.v. behandles efter både forvaltningsloven, offentlighedsloven og de databeskyttelsesretlige regler.

Du vil skulle samarbejde med mange kollegaer på tværs i organisationen, herunder med kommunens centralt placerede jurister.

Den ene dag ligner sjældent den anden, og du vil have mulighed for at præge og udvikle dit arbejde.

Din profil

Du er generalist med flair for forvaltningsret og lyst til at arbejde i detaljen med blandt andet lovgivningen på dagtilbuds- og skoleområdet.

  • Du er evt. uddannet inden for samfundsvidenskab eller jura.
  • Du kan være lærer eller pædagog med en overbygning.
  • Du har solide analytiske kompetencer og arbejder selvstændigt.
  • Du har forvaltningserfaring og erfaring inden for fagcentrets område.
  • Du har stærke kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt.
  • Du tænker helhedsorienteret og på tværs af organisation og faggrupper.
  • Du kan begå dig i en politisk styret organisation, hvor forventningerne er høje, og hvor opgaverne kan komme hurtigt og med variation.

Derfor skal du vælge os

Hvem er vi?

Vi er et ambitiøst fagcenter med mange forskellige fagligheder, der arbejder tæt sammen om opgaveløsningen. Du vil få lige omkring 100 gode kollegaer fordelt i flere forskellige teams. Dit team vil være sekretariatet, hvis primære opgaver omhandler administrativ understøttelse af skoler, dagtilbud og fagcenter. Vi prioriterer en fri omgangstone og en god atmosfære højt. Der er høj faglighed og plads til grin og omsorg.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse pr. 1. oktober 2023. Vi tilbyder fleksibilitet i forbindelse med planlægning og hjemmearbejdsdage.

Hvis du vil vide mere

Kontakt gerne administrativ konsulent Michelle Cardenas Nervil 59 53 59 02, Afdelingsleder Pernille Hass Pedersen 59 53 42 20 eller

Fagcenterchef Sisi Eibye på 51 55 50 95, hvis du vil vide mere om stillingen.

Derudover kan du orientere dig om vores organisation, politikker og strategier m.v. på www.kalundborg.dk

Via dette link, kan du se en lille film om Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse:

Kalundborg Kommune BLU Final | Get this video (skyfish.com)

Ansøgning

Ansøgningsfristen er onsdag den 16. august. 2023

Der vil blive afholdt 1. samtaler mandag den 21. august og 2. samtaler torsdag den 24. august 2023.

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.aplitrak.com/?adid=QWRtaW4uS2FsdW5kYm9yZy4yMDE1MS4xMDYxM0BrbWQuYXBsaXRyYWsuY29t

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860999

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet