Afdelingsleder med passion for forandringsledelse til bostedet Præstehaven

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Afdelingsleder med passion for forandringsledelse

til bostedet Præstehaven i Kalundborg

Det sociale voksenområde, center 1

i Kalundborg Kommune

Du har værdierne empati, åbenhed, nysgerrighed og respekt med som en naturlig del af din personlige ledelsesstil. Du har modet til at skabe den nødvendige forandring, gå nye veje og involvere medarbejdere og borgere i processerne. Du påtager dig gerne dit lederskab på en tydelig, klar og nærværende facon, sådan at du dagligt udfører ledelse tæt på medarbejdere og dermed baner vejen for etablering af den forandringsproces som skal etableres.  Du er bevidst og strategisk i dit lederskab og løfter ansvaret for at komme i mål med organisationens og enhedens opgaver.

Lidt om bostedet Præstehaven

Bostedet Præstehaven er et blandt flere af det sociale voksenområdes bosteder. På Præstehaven er der 42 boliger til borgere med varige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. Alle borgerne modtager §85 støtte i deres hverdag.

Det sociale voksenområde, center 1 består af en bred vifte af tilbud beliggende i Kalundborg Kommune:

  • Bostedet Præstehaven beliggende i Raklev, Bostedet Trekløveret beliggende i Kalundborg by, Bostedet Klostermosen beliggende i Kalundborg by og Sofievej beliggende i Høng. Alle bosteder er godkendte §108 tilbud, med enkelte §107 pladser.
  • Samværs – og aktivitetstilbud §104 beliggende i Raklev, i Kalundborg by, i Tømmerup og i Høng.
  • Beskyttet beskæftigelse §103 beliggende i Kalundborg by.
  • Der er tilknyttet 1 centerchef, 6 afdelingsledere og ca. 370 medarbejdere til centeret.

Den aktuelle afdelingslederstilling er som leder af Præstehaven, hvor du sammen med en afdelingslederkollega skal løse den samlede ledelsesopgave på matriklen. Du bliver afdelingsleder i et center, hvor der er rig mulighed for at udvikle, afprøve og samskabe både med medarbejderne, lederkollegaer, pårørende og med borgerne mfl.  Der vil være behov for at skulle arbejde som leder på tværs af organisationen, når projekter eller opgaver skal undersøges, udvikles eller eksekveres.

Du skal være afdelingsleder hos os, fordi du brænder for at gøre en forskel, kan etablere en udviklingskultur, har et godt overblik – administrativt/driftsmæssigt, gruppedynamisk indblik ifht. medarbejderne og nærvær ifht. borgerne. Du kan lede medarbejderne både i fællesskaber og på individniveau, og er nysgerrig på og har viden om det specialiserede voksensocialområde.

Ovenstående kræver et særligt ledelsesmæssigt fokus, der tager afsæt i et stærkt og nødvendigt blik på den daglige drift, en stærk økonomistyring og tydelig personaleledelse, herunder den løbede kompetenceudvikling af medarbejderne. Alt sammen for at sikre, at borgerne får de bedste betingelser for et godt liv med høj grad af livskvalitet.

Din profil

De allervigtigste kompetencer og erfaringer vil være:

  • At du har en åben, tillidsvækkende, nærværende og anerkendende tilgang
  • At du er en dygtig leder, der er god til at lede såvel ned som op, men også til siden i en flad struktur, ligesom du naturligt kan skabe følgeskab. Der er behov for en vis ledelseserfaring, men under alle omstændigheder et stort ledelsesmæssigt talent, og betydelig faglig gennemslagskraft.
  • At ordentlighed er vigtigt for dig som leder, og dine lederkollegaer og medarbejdere kan spejle sig i dine værdier.
  • At du er grundlæggende velstruktureret. Er god til at skabe overblik og evner at prioritere i opgaverne i en travl hverdag ved hjælp af et fint analytisk niveau.
  • At du er veluddannet – og du har eller ønsker at tage en relevant ledelsesmæssig efteruddannelse.
  • At du er en passioneret forandringsleder, der kan være vedholdende – på den gode måde – ift. forandringer og at du står godt og solidt på benene, også i modvind
  • At du kan være handlekraftig, synlig og tydelig og samtidig være lyttende og anerkendende
  • At du kan prioritere den faglige sparring med medarbejderne og tage aktivt del i udviklingen af arbejdet omkring borgerne
  • At du er kreativt tænkende, har humor og kan lede med et glimt i øjet

Løn og ansættelsesvilkår

Efter gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere

Alle interesserede er velkomne til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt. Henvendelse kan rettes til Centerchef, Center 1 Rie Christensen, telefon 2489650.

Ansøgning

Ansøgning uploades senest den 22. februar 2024, via linket.

Den 23. februar 2024 træffer ansættelsesudvalget beslutning om, hvem der indkaldes til 1. samtalerunde. De udvalgte ansøgere får besked samme dag.

1. samtalerunde afvikles den 1. marts 2024 i tidsrummet kl. 9.00-14.00.

Kompetenceprofilen for de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde, afvikles i uge 10. Tilbagemeldingen tager ca. 1,5 time.

2. samtalerunde afvikles den 13. marts 2024 kl. 11.00 – 15.00.

Ansøgeren forventes at tiltræde 1. maj 2024

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985351

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet