Rådgiver til rusmiddelteamet i Kalundborg Kommune: Fokuser på forebyggelse og behandling af afhængighed i en varieret og meningsfuld stilling

dato

Om jobbet

Rusmiddelteamet i Kalundborg Kommune søger rådgiver til en 37 timers stilling med tiltrædelse 3. februar 2025 eller snarest derefter.


I Rusmiddelteamet arbejder en gruppe på 12 dedikerede medarbejdere med både forebyggelse og behandling af alkohol- og stofafhængighed og vi vil gerne have dig med på holdet.


Som rådgiver i Rusmiddelteamet vil du indgå bredt i teamets opgaver, herunder myndighedsopgaven ift. afdækning, screening, visitation og opfølgning på stof- og alkoholbehandling iht. Servicelovens § 101 og Sundhedslovens § 141.
Du vil herudover indgå i Rusmiddelteamets opgaveløsning i Kalundborg Kommunes Åbne Rådgivning, som er indgangen til det specialiserede voksenområde i Kalundborg Kommune.


Åben Rådgivning yder borgere over 18 råd og vejledning, samt varetager korterevarende støtteforløb iht. SEL §§ 82a og 82b. Åben Rådgivning indgår herudover fast i kommunens rehabiliteringsteam.
I Rusmiddelteamet arbejder vi med afsæt i en systemisk-narrative og anerkendende praksis, ligesom vi arbejder helhedsorienteret og gerne inddrager familie og netværk i behandlingen. Vi varetager både den udførende misbrugsbehandling samt myndighedsbehandlingen.


I Rusmiddelteamet har vi en recovery- og empowerment orienteret tilgang. Vi er overbeviste om at borgeren er ekspert i sit eget liv, og at alle mennesker rummer styrker der kan bygges på, uanset hvilke vanskeligheder vi påvirkes af.
Vi tilrettelægger derfor vores behandling og støtteforløb i overensstemmelse med borgerens ønsker og mål.


Det er af afgørende betydning at du som en kommende rådgiver hos os, kan identificere dig med disse værdier, ligesom du skal være indstillet på at lytte til, handle på og inddrage feedback fra borgeren i forbindelse med varetagelsen af dine myndighedsopgaver.

 

Din profil

Vi lægger herudover vægt på at du:

  • Har en grunduddannelse som socialrådgiver, kommunom el.lign.

 

  • Har erfaring fra myndighedsarbejdet, herunder stærke kompetencer ift. jura og systematisk sagsbehandling.

 

  • Kendskab til og erfaring med VUM 2.0 vil være en fordel

 

  • Kendskab til FIT og LØFT vil være en fordel.

 

  • Har evne og lyst til at samarbejde og sparre internt, såvel som på tværs af organisationen.

 

  • Med din faglighed og personlighed kan bidrage til Rusmiddelteamets og Åben Rådgivnings fortsatte udvikling, sammen med teamets øvrige medarbejdere.

 

Derfor skal du vælge os

Vi er i en rivende udviklingsproces som langt fra er afsluttet. Det er derfor vigtigt at du kan trives i en omskiftelig hverdag, hvor ikke alt er defineret. Til gengæld vil du som rådgiver hos os få spændende arbejdsopgaver med stor variation, og sammen med dine kolleger få mulighed for at få stor indflydelse på udviklingen af Rusmiddelteamet og Åben Rådgivning.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Efter gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om NY LØN. Arbejdstiden er 37 timer ugentlig.

 

Hvis du vil vide mere

Er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mikkel Tilsted på telefon 29103643, eller faglig koordinator Trine Ernø på telefon 4800881

 

Ansøgning

Ansøgningsfrist er fredag den 24. november 2024.
Ansættelsessamtalerne forventes afholdt i uge 48
Tiltrædelse forventes 3. februar 2025 eller snarest derefter.

 

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6148577

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet