BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Afdeling Tidlig Indsats består af 3 teams - et sikkerhedsplansteam, et skoleteam og et småbørnsteam. En af vores dygtige rådgivere har fået nye udviklingsmuligheder i fagcenteret og derfor søger vi 1 skolesocialrådgiver med tiltrædelse 1. februar 2024 eller hurtigst muligt. Stillingen er på fuld tid.
Vores skolerådgivere arbejder tæt sammen med bl.a. almenområdet og PPR om at opspore og forebygge sociale udfordringer hos børn og unge i Kalundborg Kommune samt deres familier. Vi søger en ny kollega, der vil blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med inddragelse af og fokus på børnenes og familiernes ressourcer. Vi insisterer på at arbejde med høj kvalitet i sagerne.
Den skolerådgiver vi søger, vil blive en del af samarbejdet med Skolen på Herredsåsen, som er en af Kalundborg Kommunes flotte nybyggede skoler og er kommunens største skole med omkring 630 elever i 0-9 klasse. Skolen arbejder med LEAPS, som skaber meningsfuld undervisning gennem en tværfaglig og projektbaseret læringsmodel, der lægger vægt på, at læring ikke kun skal være boglig.
Som skolerådgiver forestår man faglig sparring til skolens personale, bistår skolen konsultativt, opkvalificerer skolens viden om håndtering af særlige situationer såsom vold/overgreb og deltager på samarbejdsmøder med familien. Dertil har man myndighedsopgaver på egen sagsstamme i form af screening, afdækning og børnefaglige undersøgelsesforløb samt henvisning til forebyggende indsatser. Derudover varetager vi selv kortere vejledningsforløb med børn, unge og deres forældre som indsats i egen sag.
I fagcenteret har vi fokus på sammenhængskraft og relationel kapacitet, og du får derfor ikke kun kollegaerne i eget team og i afdelingen, men på tværs af hele myndighedsområdet og hele det udførende område. Vi bor alle sammen dør om dør og arbejder på kryds og tværs så vi hele tiden kan levere en monofaglig og tværfaglig helhedsorienteret indsats omkring den enkelte familie.
Din profil
- Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området, ICS og DUBU. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt.
- Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som rådgiver kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med dine kolleger i teamet på tværs i fagcentret og med eksterne samarbejdspartnere.
- Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, og at du er udviklingsorienteret. Ydermere at du lægger vægt på familiens ressourcer og ikke udelukkende på det der udfordrer. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene/de unge og deres familier. Som rådgiver skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet.
Du skal se vigtigheden i din egen rolle i at bidrage ind i et godt psykisk arbejdsmiljø, da det vægtes højt hos os
Derfor skal du vælge os
- Vi har høje ambitioner i vores arbejde for børn og unge i udsatte positioner og ved, at det kræver høj trivsel hos medarbejderne for at kunne lykkes. Vi tilbyder derfor løbende faglig opkvalificering i tråd med kerneopgaven, et udvidet introprogram, supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at skabe en arbejdsplads, hvor alle trives.
- Sætter det tværprofessionelle og det tværsektorielle samarbejde højt i sagsbehandlingen og i hele fagcentret.
- Tænker i løsninger hvor barnet bliver i nærområdet og i det almene system, så længe det er udviklende for barnet.
- Vi har kontinuerligt fokus på udvikling og implementering af inddragende metodikker og, når og hvor det er muligt, inddrager vi civilsamfundet.
- Vi er et fagcenter med et godt psykisk arbejdsmiljø og med fokus på en god, lang og tværfaglig intro til alle nye ansatte.
- Vi sætter en ære i at den faglige kvalitet i vores arbejde er i top og i balance med vores økonomiske ramme.
- Vi har en høj grad af fleksibilitet i form af flextid, men fast telefontid og vi tilbyder hjemmearbejdsdage og anvender i høj grad vores køretid til telefonsamtaler, så en evt. lang transporttid ikke gør det umuligt at blive en del af holdet.
- Vi modtager ekstern supervision.
Fagcenter Børn og Familie arbejder med børn og unge i udsatte positioner og er medskabere af at sikre børn og unges optimale trivsel og udvikling, så de kan indfri deres fulde potentiale. I Kalundborg Kommune arbejder vi for at sikre at Kalundborg, er et godt sted at leve, bo, arbejde og drive virksomhed. Vi er en flad organisation der arbejder på tværs, med det formål, at sikre det bedste samarbejde med borgere og samarbejdspartnere.
I Fagcenter Børn og Familie samarbejder vi med børn, unge og deres familier. Hvis du er nysgerrig på, hvad vi arbejder med i fagcenteret, har vi lavet en video om os: Fagcenter Børn og Familie (kalundborg.dk)
Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst og Aftale om Ny Løn.
Hvis du vil vide mere
Såfremt du måtte have spørgsmål til stillingen, kan du kontakte faglig koordinator for skoleteamet Mie Dyrby Christensen på 21 37 36 04 eller afdelingsleder Rikke Press på 21 39 04 73.
Ansøgning
Der er ansøgningsfrist den 25. januar 2024. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 29. januar 2024. Du bedes sammen med ansøgningen indsende cv og dokumentation for uddannelser.
Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.
Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.
Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.
Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.
Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.
Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.
----------
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kalundborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968831