Vice- og beredskabsinspektør søges til Vestsjællands Brandvæsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Vestsjællands Brandvæsen er et §60 selskab, ejet af Holbæk, Kalundborg og Odsherred kommuner. Vi betjener samlet set 152.000 indbyggere og det gør vi med i alt 30 fuldtidsansatte, 190 deltidsansatte og 65 frivillige. Vi betjener vores borgere, virksomheder og ejerkommuner fra vores tre afdelinger: Operativ afdeling, Myndighed & Forebyggelse og Sekretariat & Uddannelse.

Vestsjællands Brandvæsen har fokus på at være et synligt borgernært beredskab, hvor det forebyggende arbejde og den beredskabsmæssige indsats skaber størst mulig tryghed og sikkerhed for borgere, virksomheder i lokalområderne.

I afdelingen Myndighed & Forebyggelse søger vi nu en kollega, som vil hjælpe os med vores vision, om at være en faglig stærk stab både internt og eksternt, samt fremme vores mission om at have fokus på samarbejde, udvikling og faglighed. Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Arbejdsområder og opgaver

Da vi ønsker at styrke vores samlede opgaveløsning, søger vi en medarbejder, som har en bred beredskabsfaglig viden og erfaring - med hovedvægt på det brandforebyggende område. Dine arbejdsopgaver kommer bl.a. til at bestå af:

  • Brandsyn
  • Samarbejde med kommunernes byggesags- og miljøafdelinger
  • Sagsbehandling af byggesager
  • Arbejde med forebyggende og tryghedsskabende indsatser sammen med ejerkommunerne
  • Tværgående projekter
  • Bidrage til sammenhæng mellem det forbyggende og det operative område
  • Deltage i indsatsledervagten

Din profil

Dine faglige kompetencer

  • Du har bestået Beredskabsstyrelsens kursus BGU
  • Du har bestået og vedligeholdt Beredskabsstyrelsens indsatslederuddannelse
  • Du har erfaring med elektronisk sagsregistrering og journalisering
  • Vi ser gerne, at du har erfaring med brandteknisk sagsbehandling fra en kommunal brand-/bygningsmyndighed eller en privat virksomhed, samt erfaring med at gå brandsyn
  • Du har stor interesse for arbejdet med det brandforebyggende område og kan sætte dig ind i nye tiltag, ændringer og lignende på området
  • Derudover forventer vi, at du har flair for service og kommunikationens kunst i forhold til borgere, rådgivere og kollegaer

Vi forventer at du har de nødvendige faglige kompetencer for at kunne varetage ovenstående arbejdsopgaver eller er parat til at tage uddannelse for at opnå disse.

Dine personlige kvalifikationer

Dine personlige kompetencer er de egenskaber, som har indflydelse på, hvordan du tackler og udfører dit arbejde i det daglige og i samarbejde med andre, derfor søger vi en person, som kan nikke genkendende til følgende:

  • Du er fleksibel, serviceorienteret og en kompetent forbygger som kan tilrettelægge din egen arbejdsdag
  • Du kan formidle tekniske, og til tider komplekse budskaber på en forståelig måde, både mundtligt og skriftligt
  • Du kan bidrage til et godt samarbejde ved gensidig dialog, respekt og forståelse, bredt både internt i brandvæsnet, og i forhold til ejerkommunerne, borgerne, virksomhederne, samt øvrige samarbejdspartnere
  • Du er en ansvarsbevidst og loyal kollega, der bidrager til et positivt arbejdsmiljø - gerne suppleret med en god portion humor

Myndighed & Forebyggelse

Du vil blive kollega i en afdeling, som spænder vidt i opgaver lige fra brandteknisk myndighedsarbejde - herunder sagsbehandling, brandsyn, taktisk forebyggelse, samt beredskabsplanlægning herunder risikobaseret dimensionering.

Myndighed & Forebyggelsesområdet klæder samfundet på til "selvhjælp" og robusthed ved at styrke lokalområdernes parathed og underbygge evnen til at fortsætte driften, når alvorlige hændelser rammer. Hovedkontoret i Vestsjælland Brandvæsen ligger i Kalundborg, men din arbejdsplads vil være på afdelingskontoret i Holbæk, hvor der er mulighed for daglig sparring med kollegaer.

Vi er en ung organisation. Derfor vil du have rig mulighed for at sætte dit præg på, hvordan organisationen og afdelingen kan udvikles fremover.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder

Vi er et borgernært beredskab, og vi ønsker at markere os som aktive deltagere i forum og meningsdannelse inden for vores fag. Vi ønsker at være kendt for et fagligt højt niveau, og samtidig som en arbejdsplads, der er åbne overfor nye tiltag og arbejdsgange. I den forbindelse kan vi bl.a. tilbyde dig:

  • En spændende arbejdsplads i udvikling, med stor mulighed for selv at kunne tilrettelægge sit arbejde og sin hverdag
  • Et spændende, varieret og udadvendt job, med gode udviklingsmuligheder og selvstændigt ansvar
  • Gode kollegaer i et venligt, tillidsvækkende og udviklingsorienteret miljø
  • Mulighed for sparring med fagligt dygtige kollegaer
  • Deltagelse i det operative beredskab, som indsatsleder

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår jf. gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere

Skulle du have spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte områdeleder Jan Bruun på telefonnummer: 21 57 96 46. Generelle oplysninger om Vestsjællands Brandvæsen kan findes på www.vsbv.dk.

Ansøgning

Ansøgning, CV samt andre relevante dokumenter sendes via linket i dette stillingsopslag senest den 7. august 2023.

Samtaler forventes afholdt løbende, senest den 14. august 2023.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kalundborg Kommune, Holbækvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.aplitrak.com/?adid=QWRtaW4uS2FsdW5kYm9yZy40NDk2NS4xMDYxM0BrbWQuYXBsaXRyYWsuY29t

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858477

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet