Bliv skibsfører hos Sejerøbugtens Færger og få indflydelse på det daglige arbejde i en dynamisk rederivirksomhed

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

I forbindelse med en omstrukturering af færgedriften og etablering af et rederi søger Sejerøbugtens færger en skibsfører til at deltage i dette spændende arbejde. Her vil man få stor indflydelse på sin egen hverdag i et samspil med andre gode kollegaer.

Om jobbet

Kalundborg Kommune ejer og driver Sejerøbugtens Færger, som med Nekseløfærgen og Sejerøfærgen besejler Nekselø og Sejerø fra Havnsø.

Som Skibsfører er man ansvarlig for at færgerne til enhver tid kan gennemføre overfarterne driftssikkert, økonomisk og opfylde alle de regler, der gælder for danske færger.

Stillingens indhold:

  • Skibsføreren er en del af ledelsesgruppen i rederiet og skal derfor hjælpe til at styrke strukturen i rederiet i samarbejde med den øvrige rederiledelse på land og på færgerne.
  • Skibsføreren skal sejle på Sejerøfærgen, men vil også skulle afløse på Nekseløfærgen efter behov. Derudover vil du som Skibsfører bl.a. have følgende arbejdsområder sammen med de øvrige skibsfører om bord:
  • Øverst ansvarlig om bord for færgens sikre drift, arbejdsmiljø og passagerer sikkerhed
  • Løse administrative opgaver som registrering af arbejds- og hviletid for besætningen.
  • Daglig arbejdsleder for besætningen. Uddelegerer- og følge op på arbejdsopgaver.
  • Ansvarlig for tilrettelæggelse af navigering- og manøvrering af færgen.
  • Ansvarlig for oplæring af nye- og eksisterende medarbejder
  • Deltage ved syn og auditer samt sikre opfølgning fra disse i samarbejde med DPA.
  • Medlem af nødbredskabsgruppen.
  • Leder af arbejdsmiljøudvalget om bord.
  • Indkøb og bestillinger herunder forbrugsgoder og kemikalier til færgen.
  • Afholde MUS for besætningen
  • Deltage i ansættelsessamtaler.
  • Administrative opgaver i forbindelse med ledelsessystemer og andre driftsopgaver.

Der er igangsat en proces med henblik på indkøb at nye el-færger, der skal erstatte de nuværende aldrende diesel-færger. Dette arbejde vil Skibsføreren deltage i, sammen med rederiledelsen og kommunens øvrige administration.

 

Din profil

Faglige kvalifikationer:

  • Skibsføreren skal som minimum have følgende certifikater:
  • Sønæringsbevis som sætteskipper (Det er en fordel med skibsfører bevis)
  • Brandleder og røgdykker
  • Gyldigt sundhedsbevis (Blå Bog).
  • Passagerkurser § 5-6-7
  • ROC
  • Farlig gods certifikat
  • Sygedomsbehandler C+P
  • Det vil være en fordel at du har et indgående kendskab til love og regler fra den maritime industri, samt erfaring med passagerer sejlads.
  • Erfaring med manøvrering af azimut propeller er en fordel.
  • Kendskab til MARAD og Docontrol vil være en fordel men ikke et krav.

Personlige kvalifikationer:

Skibsføreren skal være et udpræget samarbejdsmenneske, som kan træffe beslutninger og handle hurtigt, når dette påkræves. Vi sørger en person, som kan bevarer roen i pressede situationer, være serviceminded og kan skabe en god tillid til medarbejdere, leverandører og kollegaer

 

Derfor skal du vælge os

Vi er en dynamisk arbejdsplads med plads til forskellighed og gode ideer, som kan fremme et godt arbejdsmiljø med høj trivsel.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en på halv tid (18,5 t/ugtl.), hvor man indgår et i team af tre hold. Tørnen er tilrettelagt med et rul af en døgnvagt efterfulgt af to fridøgn. Færgen ligger over på Sejerø, hvor der er mulighed for at overnatte på færgen.

Skibsføreren fastansættelse med en prøvetid på 3 måneder på overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation Lederne Søfart, lønnen forhandles ud fra kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte overfartsleder Jesper B. Rasmussen På jjbr@kalundborg.dk eller på mobil 20236336.

 

Ansøgning

Ansøgning, CV og relevante uddannelsesbeviser bedes fremsendes vi ansøgningslinket i dette stillingsopslag.

Der er ansøgningsfrist den 24. november 2024.

 

Om os

I Kalundborg Kommune er vi optaget af, at vores borgere, virksomheder, foreninger og institutioner får den bedst tænkelige service. Det kan vi kun levere hvis vi har dygtige og motiverede medarbejdere. Derfor er vi dedikeret til at støtte medarbejdernes personlige og faglige udvikling, og sikre en dynamisk og fleksibel arbejdsplads.

Hos os er medarbejderne med til at gøre en forskel hver dag, sammen med ca. 3500 kollegaer.  Kalundborg Kommune er placeret i noget af Danmarks smukkeste natur – og er samtidig hjemsted for en række af de industrier der bidrager mest til den danske økonomi – med vægt på biotech- og energiproduktion.
Der bor cirka 49.000 mennesker i Kalundborg Kommune, som også er hjemsted for flere og flere uddannelser, der er med til at understøtte udviklingen i kommunen.

Du kan læse mere om Kalundborg Kommune som arbejdsplads Vores medarbejdere (kalundborg.dk, finde generelle oplysninger om Kalundborg Kommune Go to Kalundborg eller lytte til vores podcast-serie Karriere på Kalundborgsk Podcast (kalundborg.dk)

 Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

----------

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme oplysninger, skal have privat MitID, fordi de skal identificere sig med deres private MitID Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kalundborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (18-19 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Klosterparkvej, 4400 Kalundborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6148557

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet